Reklama
Pokazuje wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: [Poradnik] [Nieaktualny] Ankrahmun - przewodnik

  1. #1

    Data rejestracji
    2007
    Wiek
    30
    Posty
    54
    Siła reputacji
    17

    Domyślny [Nieaktualny] Ankrahmun - przewodnik


    ------------------
    Ankrahmun



    Ankrahmun jest położone na południowym wschodzie kontynentu Darama. Południową granicę miasta stanowi ocean. Z pozostałych trzech stron otoczone jest pustynią Kha'labal, która rozciąga się ku północy. Pod nią znajdują się tomby - grobowce oraz jaskinie pełne larw i skarabeuszy, natomiast na jej powierzchni, m.in. wokół oazy i przy wschodnim wybrzeżu, obozują nomadzi.
    Pustynię od zachodu i północy otacza pasmo górskie Kha'zeel. Jest ono siedliskiem smoków, wiwern i kamiennych golemów, a szczyty są miejscem zamieszkania żywiołaków energii. Pomiędzy górami, w swoich fortecach, mieszkają zielone i niebieskie dżiny, a pod wschodnią częścią znajduje się główna siedziba nomadów. Na zachodzie, za górami, znajduje się dżungla - Tiquanda oraz Port Hope, natomiast na dalekiej północy - miasto Darashia.
    Miasto zbudowane jest głównie z piramid, w których znajdują się mieszkania, sklepy, świątynie, biblioteki i depozyt. Wszędzie na wyższych poziomach piramid znajduje się strefa bezpieczeństwa (protection zone).





    D - depozyt
    S - statek - NPC Captain Sinbeard
    A - arena walk, czary dla rycerzy - NPC Ormuhn, czary dla paladynów oraz sklep z amunicją - NPC Dario
    T - świątynia, portal obywatelstwa, biblioteka, czary dla druidów - NPC Rahkem
    1 - portale do świętych kaplic, sklepy:
    - Memech (uzbrojenie),
    - Tesha (bank),
    - Jezzara (jedzenie),
    - Ahmet (podstawowy ekwipunek),
    - Mehkesh (potiony),
    - Fenech (runy)
    2 - NPC Jakahr (poczta), Arito (tawerna), Feizuhl (sklep z meblami)
    3 - Wężowa Wieża (Serpentine Tower), czary dla magów - NPC Tothdral
    4 - Wielka Piramida, faraon i wielki wezyr - NPC Ishebad

    Spacerując po ulicach miasta, można natknąć się na Melchiora, żebraka-ślepca, a goszcząc w każdy czwartek w tawernie Arito, spotkamy Rashida - wędrownego handlarza.



    Załącznik 233779
    A co mieszkańcy sądzą o swoim mieście?

    Podróże
    Do miasta można się dostać na 2 sposoby:
    1. przez góry, a dalej przez pustynię i jedną z 3 bram miasta;
      Przechodząc przez góry możemy natknąć się na słabe potwory tj. hieny, nomadów, bandytów i skorpiony.
    2. statkiem.

    Cennik
    Do Ankrahmun przypływają statki z 6 miast:
    - Darashii (100 gp)
    - Edron (160 gp)
    - Liberty Bay (90 gp)
    - Venore (150 gp)
    - Yalahar (230 gp)
    - Port Hope (80/110 gp*)

    Aby móc pływać do Yalahar, musisz wykonać misję dodatkową z In service of Yalahar Quest - 'Searoutes around Yalahar'.
    * - Podróż z Ankrahmun do PH kosztuje 80 gp, a w drugą stronę - 110 gp.

    Ważniejsi NPC

    1. Ishebad - sprzedaje promocję.


    2. Tesha - bank i sklep jubilerski, jedyny NPC, który skupuje scarab coiny (100 gp).



    3. Tothdral - oprócz tego, że uczy magów czarów, skupuje różne nekromantyczne i czarodziejskie przedmioty:
    Black Hood - 190 gp
    Book of Necromantic Rituals - 180 gp
    Book of Prayers - 120 gp
    Broken Key Ring - 8 000 gp
    Cultish Mask - 280 gp
    Cultish Robe - 150 gp
    Cultish Symbol - 500 gp
    Dark Rosary - 48 gp
    Elvish Talisman - 45 gp
    Flask of Embalming Fluid - 30 gp
    Unholy Bone - 480 gp
    Witch Broom - 60 gp



    4. Arkhothep - faraon i najwyższy kapłan, władca Ankrahmun. Został przyzwany jako potwór podczas zimowego test servera 2006. Dostanie się do niego jest niemożliwe. Zamknął się w swojej komnacie w Wielkiej Piramidzie.


    Arkhothep i jego skarby

    5. Melchior - uczy nas powitania dżinów ("DJANNI'HAH").



    6. Jean Pierre - dżin, szef kuchni, pojawia się w sierpniu w pobliżu fortecy niebieskich dżinów. Zostań jego uczniem i przygotuj różne potrawy o ciekawych właściwościach.




    Questy

    Tibia Tales:
    • Arito's Task Quest
      Nagroda: 50 Platinum Coins
    • Nomads Land Quest
      Nagroda: 50 Platinum Coins
    • Steal From Thieves Quest
      Nagroda: 100 Brown Mushrooms, 100 gp


    Ataki na miasto



    Od czasu do czasu, jak każde większe miasto, Ankrahmun jest atakowane. Jednakże, bitwy toczą się poza murami miasta.
    • atak skarabeuszy

      Ostrzeżenia:
      1. "Unusual frequent scarab sightings at the gates of Ankrahmun."
      2. "Ancient scarabs are leading an attack on Ankrahmun."


      Załącznik 233785

      Podczas ataku co chwilę pojawiają się larvy i scaraby, a następnie kilka, z czasem słabnących, fal ancientów i scarabów. W sumie pojawia się 16 AS'ów, a najsilniejsza fala ataku następuje zaraz po drugim ostrzeżeniu.

    • atak nomadów

      Ostrzeżenia:
      1. "Nomad scouts have been sighted close to the gates to Ankrahmun."
      2. "The desert nomads are launching a full scale attack on Ankrahmun. Some might even have slipped through the defences!"




    Polowanie
    Okolice Ankrahmun są świetnym miejscem do polowania dla każdej profesji.

    Tomby




    Pod pustynią Kha'labal znajduje się 7 grobowców. Dodatkowo jeszcze jeden możemy znaleźć w centrum miasta pod Wielką Piramidą. Są to:
    1. Shadow Tomb

      dokładna lokalizacja

    2. Ancient Ruins Tomb
      Załącznik 233784
      dokładna lokalizacja

    3. Tarpit Tomb

      dokładna lokalizacja

    4. Stone Tomb

      dokładna lokalizacja

    5. Mountain Tomb

      dokładna lokalizacja

    6. Peninsula Tomb

      dokładna lokalizacja

    7. Oasis Tomb

      dokładna lokalizacja


    Ankrahmun Library Tomb

    Początkowo wejścia są ukryte - należy je odkopać łopatą, używając jej kilka razy w powyższych miejscach. Im głębiej schodzimy, tym silniejsze czekają na nas potwory.

    Zapuszczając się coraz dalej, znajdziemy się w pomieszczeniu z Mystic Flame () i Empty Coal Basin (). Aby dostać się w głębsze części grobowca (za tp), należy stanąć na miejscu z mystic flame i położyć na coal basinie scarab coina.

    Potwory, które możemy w nich spotkać.

    Osobne artykuły o tombach:


    Larvy, scaraby i ancient scaraby


    W okolicy Ank znajduje się 5 jaskiń, które są przez nie zamieszkiwane:


    1.

    dokładna lokalizacja
    2.
    Załącznik 233781
    dokładna lokalizacja
    3.
    Załącznik 233782
    dokładna lokalizacja
    4.

    dokładna lokalizacja
    5.

    dokładna lokalizacja

    • Jaskinia nr 2 nie ma poziomu -4, nie ma tu więc ancient scarabów.
    • Wejście do jaskini nr 3, w przeciwieństwie do innych, jest ukryte.
    • Jeśli chodzi o poziom z ancientami, jaskinia nr 5 jest najbardziej oblegana ze względu na jej kształt i ilość AS'ów.


    W jaskiniach na poziomie:
    • -1 występują larvy;
    • -2 i -3 występują larvy i scaraby;
    • -4 występują ancient scaraby, larvy i scaraby.


    Po poziomie -1 knightem i paladynem można biegać już od 8 lvla. Natomiast sorcererem i druidem od 13 (ze względu na ich odporność na ziemię i częściową odporność na energię -10%). Wraz ze wzrostem lvla i skilli możemy schodzić coraz głębiej.

    Ancient scaraby są częściowo odporne na obrażenia fizyczne (ok. -10%). W dodatku paraliżują. To sprawia, że paladynem nie mamy po co tu zaglądać. Knightem możemy na nich opłacalnie expić dopiero na wyższych lvlach. Z kolei jest to świetne miejsce dla profesji magicznych. Możemy zacząć tu expić już na ok. 40 lvlu, wychodząc na 0 lub z profitem.


    Expiąc na nich należy pamiętać o kilku rzeczach:
    - można wykończyć 'zwykłe' scaraby do red hp tak, aby uciekały (utrudniają one expienie);
    - na niższych lvlach uważać, aby uciekając nie wejść w resp innego;
    - zawsze leczyć się z paraliżu (lepiej stracić te 20 many, niż pozwolić mu dobiec - "z łapy" mogą uderzyć nawet za 200!);
    - opłacalne jest założenie części terra setu i silver amuletu dających częściową odporność na ziemię.

    Ankrahmun dragon lairs


    Dawniej dużo bardziej oblegane miejsca, dziś rzadziej. W pobliżu Ank znajdują się trzy:


    1. Południowe dragon lair - najmniejsze i najprostsze. 3 piętra z samymi 'zielonymi'. W sumie 6 dragonów i 2 scorpiony.
    2. Środkowe dragon lair - średnie. 4 piętra z dragonami i dragon lordami. W sumie 11 dragów i 4 dl'e.
    3. Północne dragon lair - największe i najtrudniejsze. 4 piętra z dragami i dl'ami. W sumie 13 dragów i 8 dl'i. Poziom +1 zawiera aż 7 dragonów, które możemy lurować pojedynczo, dlatego to miejsce jest częstym wyborem niskopoziomowych graczy.

    Jeśli chcesz zapoznać się z mapkami respawnu, zapraszam do artykułu Celestiana "Najwieksze i najważniejsze respy Dragonów".

    Ashta'daramai i Mal'ouquah


    ...czyli blue i green djinn fortress.

    Twierdze djinnów można podzielić na 2 części:
    • Wieże - bardzo rzadko ktokolwiek tu expi z powodu dużej ilości wyskakujących naraz djinnów i braku miejsca do uciekania.
    • Podziemia - sieć pomieszczeń połączonych korytarzami. Dużo miejsca do uciekania. Exp całkiem niezły, a miejsce jest rzadko odwiedzane.

    Przy polowaniu na djinny należy zaopatrzyć się w dwarven ring, dzięki któremu nie będą w stanie nas upić.

    Energy elementale


    'EE' występują na szczytach gór. Jest kilka miejsc, w których możemy je spotkać, m.in.:
    1. w pobliżu przejścia między Ankrahmun i Darashią
    2. obok środkowej jaskini smoków
    3. pomiędzy południową jaskinią smoków a górskim przejściem
    4. niedaleko blue djinn tower



    Aby dostać się do nich należy wejść po parcelach lub użyć czaru levitate. Ponadto w miejscach 2. i 3. respią się także massive energy elementale.
    A tu jeszcze dodatkowa informacja z poradnika 2Fast4You "Tibia Elementals Areas":
    Cytuj 2Fast4You napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    b) exp
    W końcu coś dla rycerzy. Te stwory jako jedyne żywiołaki nadają się dla rycerzy. Metoda polowań na nie jest dowolna, to do was zależy jaką broń wybierzecie (dwu czy też jedno ręczną). Jedyne o czym musicie pamiętać to spory zapas mana potionów.
    Grając paladinem należy wziąć pod uwagę fakt iż miejsce w których występują te potwory jest dość małe co uniemożliwia nam manewrowanie i naraża na silne ataki.
    Polowanie postaciami magicznymi w tym miejscu jest dość trudne. Bardzo łatwo zginąć już przy dwóch żywiołakach. Bardzo ułatwić sprawę może jednak użycie Lightning Set który odpowiednio skompletowany da nam aż 43% odporności na obrażenia od energii.

    c) loot
    Stosunkowo dobry loot, bardzo często rycerz ma tutaj profit. Zloocić możemy rzeczy takie jak:
    0-170 gp, Bag, 0-5 Throwing Stars, 0-10 Flash Arrow, 0-3 Small Amethysts, Mana Potion, Obsidian Lance, Strong Mana Potion, Crystal Sword, Silver Amulet, Crystal Ring, Energy Ring, Guardian Shield, Wand of Cosmic Energy.

    d) podsumowanie
    Jak już wspomniałem - najlepsza opcja wykonywania tasków dla rycerza. Przy odpowiednim poziomie możemy tutaj także sporo zarobić gdyż żywiołaki gubią spore ilości złota.
    Hydry


    Z drugiej strony gór Kha'zeel znajdują się 2 popularne miejsca, gdzie występują hydry. Aby się do nich dostać, wystarczy przejść zachodnią górską ścieżką, a następnie skierować się na północ. Zaraz po zejściu z gór, na powierzchni, możemy natknąć się na respiącą się tam hydrę.





    Nomadzi


    Oprócz kilku obozów na pustyni, nomadzi mają swoją kryjówkę w górach, na wschód od górskiego przejścia między Darashią a Ankrahmun, tutaj. Aby mieć możliwość wejścia do groty, należy rozpocząć quest Arito's Task. Jaskinia ta jest dobrym miejscem polowań dla niskopoziomowych postaci. Oprócz nomadów możemy znaleźć tu spore ilości rotwormów, scorpionów i carrion wormów.

    Do groty możemy dostać się na 2 sposoby:
    • pierwszego, 'oficjalnego' wejścia możemy używać zaraz po rozpoczęciu zadania u Arito;


      Aby przejście się ukazało, musimy na pęknięciu w skale położyć scimitar, a następnie obok, w miejscu oznaczonym niebieskim kółkiem, wylać wodę.

    • drugie, 'tajne' wejście znajduje się niedaleko pierwszego, pod pustynią, tutaj.


      Wejście początkowo jest ukryte, należy je rozkopać łopatą, używając jej do skutku w miejscu na powyższym screenie. Pod ziemią idąc korytarzem napotkamy drzwi, przez które możemy przejść dopiero, gdy ukończymy questa.

    Zapraszam do poradnika użytkownika ViiOnC "Siedziba nomadów".

    Inne

    W okolicy Ankrahmun, w górach możemy spotkać także inne potwory, takie jak:
    • stone golemy


      Spora ich ilość znajduje się w pobliżu blue djinn tower, tutaj

    • wyverny


      Niedaleko green djinn tower, tu.




    Trening

    W okolicy Ankrahmun możemy spotkać takie potwory jak Gargoyle, które świetnie nadają się do trenowania. Leczą się, a w dodatku są częściowo odporne na obrażenia fizyczne (-40%). Jest kilka miejsc, gdzie możemy się z nimi bezpiecznie ustawić, m.in.:
    • tarpit tomb za tp
    • green djinn tower

    O tym, jak się ustawić i gdzie dokładnie znajdują się te miejsca, możecie przeczytać w artykule Training Guide by 2Fast w części o Ankrahmun.


    Ciekawostki
    Przekopując pustynię łopatą możemy w niektórych miejscach wykopać scaraba lub scarab coina.


    Wykopanie scaraba w pobliżu shadow tomba.


    Ankrahmun jest jednym z 8 cudów tibijskiego świata, o czym możemy przeczytać w książce "The Tibian World-Wonders" znajdującej się w Wielkiej Piramidzie.
    The tibian world-wonders!
    The known and acknowledged world-wonders are:
    The colossus of Kazordoon
    The black pyramid of Draconia
    The great lighthousetree of Ab'dendriel
    The thorntower of Shadowthorn
    The underground city of Mintwallin
    The black city of skulls in hellsgate
    The great lava falls in hellsgate
    The pyramid city of Ankrahmun

    W bibliotece pod świątynią znajduje się książka, która opisuje położenie wszystkich tombów i wyjaśnia pochodzenie ich nazw.
    So the seven were banished to the depths of seven cursed tombs. There they are waiting, imprisoned for eternity.
    One was buried outside the city in the shadows of the south-eastern tower, close to the pharaoh yet forever banished from his grace.
    One was buried in the ancient ruins far to the north, a tribute to her love for all that is old.
    One was buried at the tar pits. Blackness engulfed his withering heart, and blackness shall engulf his final demise.
    One was buried in the fields of stone. His will was as hard as a rock, so lifeless stone will cause his fall.
    One was buried near the Mountain, between its eternal body and a small stony hill, so that his rest may be eternal and unrelenting like the mountain he loved so much.
    One was buried somewhere on the peninsula to the south, so that his restless slumber might be soothed by the murmuring of the waves.
    One was buried not far to the north of the oasis. He was the one who found it most difficult to part from this world.
    The sands of the desert swallowed them all and sealed their fate. They are lost and yet they are denied the peace of true death.
    This is the fate of those who draw the wrath of the pharaoh on themselves.

    Z Ankrahmun związany jest sekret Serpentine Tower i Soul Ruby, opisanego w jednej z książek. Więcej informacji w "Kompendium Tibijskich Mitów i Sekretów. cz. 2" Avariona.





    ____________________________________________

    Przy pisaniu artykułu korzystałem ze stron:
    • tibia.org.pl
    • tibia.wikia.com
    • tibia-wiki.net



    Na koniec chciałbym podziękować kilku osobom za użyczenie screenów i informacji, a mianowicie użytkownikom:
    • Sid'lary
    • Celestian hunter
    • 2Fast4You
    Ostatnio zmieniony przez Pluton : 03-01-2011, 22:41

  2. #2
    Awesome

    Domyślny

    Po raz pierwszy w życiu widzę przewodnik, albo jak kto woli poradnik, a nie tylko wannabe.

    GRATULUJĘ!

  3. Reklama
  4. #3
    Avatar Filia the Dragon
    Data rejestracji
    2004
    Posty
    11,564
    Siła reputacji
    28

    Domyślny

    Cytując pewną osobę: TO MI SIĘ PODOBA!


    W sumie nie ma się do czego przyczepić. Możesz podlinkować do wiki przedmioty, które kupuje NPC(albo do naszej bazy, ale chyba jej nie mamy uzupełnionej).
    Pozmieniaj podlinkowania pod nasze, o ile to możliwe. Np. questy powinny być ładnie opisane.

    Sprawdź czy ASy są częściowo odporne na fizyczne. Zdaje mi się, że są właśnie bardziej podatne.

    Wyrzuć wszystko o dragonach, wrzuć tylko mapkę z zaznaczonymi spawnami i opisz je krótko. A na koniec wrzuć link do poradnika Celestiana.

    Co do djinnów to się nie zgodzę. Oprócz samej wieży są też podziemia, w których jest całkiem niezły exp, z którego mało kto korzysta ;)

    W hydrach lepiej chyba używać nazw mały/duży spawn.

    Żeby rozkopać dziurę do nomadów nie trzeba chyba kopać 5 razy, a po prostu kopać. To jest losowe zdaje mi się.

    /celestian edit - proponuję nie przenosić go od razu do Artykułów - w Propozycjach osiągnie większą popularność. No chyba, że autor chce inaczej, bo ten poradnik i tak tam trafi ;)
    Ostatnio zmieniony przez Celestian hunter : 10-08-2010, 23:26





  5. #4

    Data rejestracji
    2007
    Wiek
    30
    Posty
    54
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    @Filia
    • podlinkowałem do wiki przedmioty (a to co się dało, do bazy torgowej)
    • tak, ASy są częściowo odporne na fizyczne, ale tylko ~10% (dopisałem)
    • dragony - dorobiłem mapkę z zaznaczonymi dragon lairs, krótko opisałem
    • djinny - zmieniłem opis
    • hydry - dopisałem
    • nomadzi - zmieniłem na "do skutku" ;)


    @edit : 15.09.10
    dodałem link do poradnika o nomadach
    Ostatnio zmieniony przez Tom77 : 15-09-2010, 23:44

  6. #5

    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    Keski-Suomi
    Posty
    943
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    masz moje uznanie, za to ze chcialo Ci sie tyle to robic, w ogole zdolny z Ciebie czlowiek, szkoda Twojego czasu na gre w tibie
    przecietny post na torgu w 2014:
    Cytuj Dzzej napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Nie widzę problemu? Skoro idę na dziwki to tylko po to, żeby spuścić wszystko z jajec. Zakładając, że dojdę szybko to chciałbym jeszcze postukać przez chwilę.

  7. #6

    Data rejestracji
    2010
    Położenie
    LbN
    Wiek
    32
    Posty
    3
    Siła reputacji
    0

    Domyślny

    O.O ziom napracowałeś się przy tym artykule.. Całe ank na czynniki pierwsze rozłożyłeś GZ

Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. [FACC] Dark Cathedral - mały przewodnik
    Przez 2Fast4You w dziale Expowiska
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 22-03-2011, 13:19
  2. Bagna Venore? Przewodnik!
    Przez konto usunięte w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 28-09-2008, 15:37
  3. Tibijskie Mity! Przewodnik!
    Przez konto usunięte w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 58
    Ostatni post: 30-07-2008, 14:31
  4. Katedra Ciemności - maly przewodnik
    Przez konto usunięte w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 430
    Ostatni post: 01-05-2008, 08:59
  5. [Poradnik] Mały przewodnik- Thais
    Przez 2Fast4You w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 29-04-2008, 15:36

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •