Przemianowanie Światów
Jedną z największych zmian jest całkowite przemianowanie panujących typów światów. Obecne nazwy - "Non-PvP", "PvP" i "PvP-Enforced" zostaną zastąpione nowymi, pasującymi do nadchodzących zmian. Każdy gracz może wybrać taki typ świata, jaki pasuje mu najbardziej. Różnice między poszczególnymi typami wynikają z większych, lub mniejszych ograniczeń możliwości walki pomiędzy graczami:
Optional PvP
- postacie nie mogą zostać zaatakowane bezpośrednio przez innego gracza
- walka jest możliwa tylko w ramach wojny, którą muszą zaakceptować obie strony
- świat przeznaczony dla osób, które preferują spokojną grę, bez strachu przed niespodziewanym atakiem
Open PvP
- postacie mogą zostać zaatakowane bezpośrednio przez innego gracza
- obowiązuje system czaszek, ograniczający ilość zabójstw niewinnych graczy
- świat przeznaczony dla graczy, którzy chcą zarówno powalczyć, jak i w miarę bezpiecznie pograć
Hardcore PvP
- dozwolone jest atakowanie i zabijanie innych graczy bez żadnych ograniczeń
- system czaszek jest nieaktywny
- świat przeznaczony dla graczy, których głównym (albo i jedynym) celem jest walka z innymi
Nowe zasady zostaną wprowadzone na wszystkich światach gry.
Więcej informacji na ten temat w jednym z wcześniejszych artykułów.
System Wojen
Kolejną dużą zmianą jest wprowadzenie systemu wojen, umożliwiającego swobodną walkę, bez obaw o przekroczenie limitu fragów. Oto, jak ten system działa:
- wojnę może wypowiedzieć wyłącznie lider na stronie gildii; gildia może toczyć wojny maksymalnie z pięcioma innymi gildiami w tym samym czasie; każdy może oglądać przebieg wojny na stronie gildii
- podczas wypowiadania wojny, lider wybiera przeciwnika i ustala warunki: czas trwania (7-180 dni), limit fragów (do 1000), haracz w przypadku porażki (do 2 000 000 GP)
- lider gildii przeciwnej może wyzwanie zaakceptować, odrzucić, lub zmienić warunki; w przypadku akceptacji, przy najbliższym zapisie serwera z kont liderów obu gildii zostanie pobrana wyznaczona opłata i dodatkowe 1000 GP; jeśli na kontach nie znajduje się odpowiednia ilość złota, opłata zostanie pobrana w późniejszym czasie; wojna zaczyna się, gdy obie strony zapłacą za swój udział
- podczas wojny nie obowiązują ograniczenia, dotyczące atakowania/zabijania innych; wszystkie zabójstwa liczą się jako "legalne"; pozostaje jednak pz lock po zaatakowaniu gracza
- wszyscy uczestnicy wojny zostaną odpowiednio oznaczeni, nie będzie więc problemu z odróżnieniem wrogów od przyjaciół, znaczniki widzą także osoby nie uczestniczące w wojnie (bez rozróżnienia na strony)
- informacje o zabójstwach, oraz ewentualnej wygranej/przegranej będą na bieżąco wyświetlane na kanale gildii
- po zakończeniu wojny, na konto lidera gildii wpływają pieniądze wpłacone przez obie strony na starcie; w przypadku upływu limitu czasu, wygrywa gildia posiadająca więcej fragów, dostaje jednak tylko część wygranej (kwota będzie liczona na podstawie stosunku fragów); w przypadku remisu, wpłacone złoto wraca na konta liderów
Więcej o systemie wojen:
http://forum.tibia.org.pl/showthread.php?t=333523
Inne zmiany
Systemowi wojen towarzyszą także inne zmiany na poszczególnych typach światów:
Optional PvP
- Koniec blokowania
Blokowanie zostanie wyeliminowane dzięki zmianach w budowie gry. Gracze będą mogli przechodzić przez kratki zajmowane przez inne postacie, lub ich summony. Aby wejść na zajętą kratkę, należy przesunąć postać w odpowiednim kierunku dwa razy w ciągu pięciu sekund. Oczywiście niektóre pola zostaną wyłączone z tej zasady, takie jak na przykład skrzynki depot, lub bramki questowe/levelowe. Oznacza to, że postacie nie uczestniczące w wojnie nie będą mogły blokować walczących, będzie to jednak możliwe między uczestnikami wojny.
- Zmiany w "stackingu" (staniu kilku postaci na jednej kratce)
Od patcha, postać która wejdzie na kratkę jako pierwsza, zawsze będzie na samej górze. Wszystkie kolejne zostaną umieszczone pod nią (naturalnie na tej samej kratce, chodzi o to że pierwsza postać będzie "na wierzchu"). Ataki graczy przeprowadzone na grupkę (kliknięcie w oknie gry) zranią tylko postać stojącą na samej górze. Czary obszarowe natomiast, wszystkich graczy w obrębie czaru. Co więcej, postacie stojące niżej w grupce nie będą już mogły atakować innych graczy, używać czarów i run obszarowych, ani leczyć innych. Pojawi się informacja, nakazująca przejście w inne, mniej zatłoczone miejsce.
- Leczenie
W ciągu pierwszych 60 sekund od otrzymania obrażeń od przeciwnego gracza/jego summona, gracz nie może zostać uleczony przez postacie niezwiązane z wojną. Dotyczy to również Party Buffs. Dodatkowo nie będzie już możliwe leczenie innych graczy i potworów za pomocą potionów, na wszystkich typach światów.
- Paraliż
Gracze nie mogą używać na innych paraliżu, o ile nie są z nimi w wojnie.
- Magic Wall i Wild Growth
Jeśli jedna z tych run zostanie użyta przez uczestnika wojny, jej znane efekty odczuje tylko i wyłącznie przeciwna gildia. Wild Growth, w odróżnieniu od Magic Walli, pozostaną widoczne dla wszystkich, jednak przyjaciele i osoby postronne będą po nich swobodnie przechodzić. Magic Walle, rzucone przez uczestnika, będą znikać gdy tylko wejdzie na nie ktoś z własnej gildii, lub osoba postronna. Natomiast Magic Walle rzucone przez zwykłych graczy znikną przy kontakcie z jakimkolwiek innym graczem.
- Skillowanie
Aby uniknąć nadużycia systemu w celach trenowania na innych graczach, w ramach wojny skille nie będą rosły.
Open PvP oraz Hardcore PvP
- Zmiany w "stackingu"
Tu zmiany wyglądają bardzo podobnie jak w przypadku Optional PvP, z tą tylko różnicą, że postacie w grupce (oprócz tej najwyżej) nie będą mogły atakować zarówno graczy, jak i potworów.
- Leczenie
Nie będzie już możliwe leczenie innych graczy i potworów za pomocą potionów.
- Paraliż
Zaatakowanie innego gracza paraliżem doczepi do agresora białą czaszkę, zasada oczywiście nie obowiązuje na światach Hardcore PvP.
- Inne
Na światach Hardcore PvP zostaną dodane błogosławieństwa oraz amulet of loss. Zniknie natomiast możliwość zdobywania doświadczenia za zabójstwa innych graczy.
W przyszłości planowane są dodatkowe funkcje, taki jak tryb pojedynku, ranking wojenny oraz wspólne konto bankowe gildii.
##########
Jest jeszcze jedna, bardzo ważna zmiana, a mianowicie transfer postaci między światami.
Punktem startowym będzie wyspa Travora, osiągalna poprzez podróż statkiem ze wszystkich miast, za wyjątkiem Rookgaardu.
Więcej informacji na ten temat w kolejnej zapowiedzi.
edit
Wyszło dokładniejsze info:
http://forum.tibia.org.pl/showpost.p...&postcount=108
Zakładki