Reklama
Strona 1 z 2 12 OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 1 do 15 z 23

Temat: [Poradnik] Noxitu Items Edytor (tibia.dat)

  1. #1
    Avatar Gniew_Mroku
    Data rejestracji
    2005
    Posty
    92
    Siła reputacji
    20

    Domyślny Noxitu Items Edytor (tibia.dat)

    Witam. Dzisiaj mam do zaprezentowania wersję beta Noxitu Items Edytor. Co prawda nie dysponuje on równie rozbudowanym interfejsem co wersja BlackDemona, jednak i tak myślę, że może okazać się swoistym konkurentem.

    Poradnik zawiera również sporo informacji na temat tego co można ustawić w tibia.dat. Te informacje mogą okazać się wartościowe niezależnie od edytora z jakim pracujemy.
    Download
    http://noxitu.yoyo.pl/NoxItems.exe
    http://rapidshare.com/files/130613739/NoxItems.exe

    Skan
    http://www.virustotal.com/pl/analisi...faf226882d8579 (sprawdzenie md5 pliku jest gwarancją, że skan dotyczy tego pliku).

    Interfejs

    Naszą przygodę zaczynamy od przycisku "Load". Wybieramy w nim dowolny plik .dat pamiętając, że w tym samym katalogu musi znajdować się plik .spr o tej samej nazwie co .dat. Po wybraniu pliku wybieramy kolor tła - ma on jedynie znaczenie wizualne, zaś naciśnięcie "anuluj" wybierze kolor tła okna programu dając wrażenie przezroczystości.

    Warto zauważyć 2 paski wczytywania - pierwszy dotyczy tibia.spr, drugi tibia.dat.

    Równie ważnym przyciskiem jest "Save", który jak się domyślamy pozwala zapisać zmiany dokonane w naszym pliku - pytając wcześniej o plik docelowy.

    Ostatnim przycisk to zwykły "about" wyświetlający notkę o autorze programu.

    Na górze okna znajdują się przełączniki pomiędzy różnymi informacjami znajdującymi się w pliku tibia.dat. Na pierwszej stronie znajdziemy informacje o ilości przedmiotów danego typu oraz o wersji pliku. Ta wersja jest wysyłana w momencie logowania na serwer gry zatem zmieniając ją nie zalogujemy się na oryginalne serwery tibii. Możemy także zmienić ją i dodając odpowiedni kod do źródeł Opentibii wymusić używanie naszego tibia.dat do zalogowania.


    Pozostałe 4 zakładki wyglądają tak samo jak na powyższym obrazku. Najwyższa linijka pozwala przeglądać wszystkie przedmioty danego typu. Możemy wpisać identyfikator ręcznie, bądź korzystać ze strzałek oznaczających(od lewej):
    -Wróć do pierwszego
    -Skocz o jeden do tyłu (można przytrzymać)
    -Skocz o jeden do przodu (można przytrzymać)
    -Skocz do ostatniego

    Nie każdy przedmiot można jednak wyświetlić za pomocą 1 obrazka. Jeśli przedmiot jest potworem i może się obracać, posiada addony, zmienia swój wygląd w zależności od pozycji (np. otchłań -void, id:100) czy jest efektem strzału w kilku kierunkach możemy zmieniać wyświetlany obrazek dzięki przyciskowi "Next view".

    Przycisk "add" działa zgodnie z jego nazwą - dodaje nowy przedmiot na końcu listy przedmiotów. W zależności od wybranej karty możemy dodawać potwory, efekty, wystrzały i przedmioty.

    Ostatnim przyciskiem jest "Edit". Pozwala zmieniać właściwości wybranego przedmiotu. Po naciśnięciu pojawi się nowe okno:



    Dimetions
    Width i Height to szerokość i wysokość. Najważniejsze i te najbardziej oczywiste.
    Działanie crop-size nie jest do końca znane. Wiadomo, że ma związek z wielkością przedmiotu.

    Blend to ilość obrazków które zostaną na siebie nałożone. Jedyny użytek w normalnym tibia.dat o kolorowalnych outfitach - na biały obrazek zostaje nałożona informacja o sposobie kolorowania. Można zrobić z tego jednak inny użytek, którego przykładem jest wykrywacz rybek nakładający obrazek ryby na wodę.

    X/Y/Z-repeat określa ilość zestawów różnych obrazków które będą wyświetlane w zależności od położenia. Najlepiej zobaczyć to na przykładzie wspomnianej wcześniej otchłani. X-repeat musi mieć wartość 4 w wypadku potworów i odpowiada za 4 kierunki patrzenia. Y-repeat odpowiada za addony i ma wtedy wartość 3 (postać, 1 addon, 2 addon).

    Animation - to ilość klatek w animacji. O ile zwykłe działanie jest oczywiste to warto wspomnieć, że dla zwykłych potworów wynosi 3 i jest odpowiedzialne za 3 stany chodzenia(stoi, idzie1, idzie2).


    Sprites to lista obrazków. O ile dla prostych, mających kilka obrazków przedmiotów dodawanie będzie proste to dla rozbudowanych mających kilkanaście(-dziesiąt) obrazków wymaga pewnej wprawy.

    Jedynym przyciskiem o niejasnym działaniu może być "n-add". W rzeczywistości jest to bardzo przydatna funkcja dla osób tworzących tibia.dat pod ots-y. Aby uzyskać otchłań mającą kolejne obrazki od 136 do 151 w górne pole wpisujemy 136, w pole obok przycisku 16(ilość kolejnych obrazków) i po naciśnięciu mamy gotowy przedmiot, jeśli obrazki były we właściwej kolejności.

    Właściwości przedmiotów:
    Changes speed - ustawia prędkość chodzenia po danym terenie. Atrybut obowiązkowy dla wszelkich podłóg - jeśli nie można po nich chodzić wartość powinna wynieść 0.
    Ground Item - czy przedmiot jest podłogą.
    On Top - określa zachowanie przedmiotu względem innych przedmiotów dzięki czemu wyświetlane są zawsze nad innymi przedmiotami bądź pod nimi.
    Stackable - czyli po prostu grupowanie. Właściwość takich przedmiotów jak złoto czy strzały.
    Corpose - czy przedmiot jest ciałem.
    Usable - jeśli zaznaczone przedmiot będzie posiadał opcję "use with" zamiast zwykłego "use".
    Rune - czy przedmiot jest runą. Odpowiada tylko za wyświetlanie informacji o ładunkach.
    Writeable/Readable - właściwość notatek i książek, parametr to maksymalna ilość znaków.
    Fluid container - przedmiot w którym można trzymać ciecze.
    Splash - plama na podłodze.
    Blocking - nie można wejść na ten przedmiot.
    Not Movable - nie można przesunąć przedmiotu.
    Light source - źródło światła. Aby wybrać kolor klikamy na aktualny.
    Blocking for missiles - czy można schować się za nim przed różnymi atakami takimi jak runy czy pociski.
    Blocking for pathfinder - czy chodzenie myszką będzie omijało te przedmioty. Właściwość parceli, ale także fieldów oraz schodów.
    Pickable - można zabrać do plecaka.
    Hangable - można powiesić na ścianie
    Horizontal/Vertical wall - informacja o tym czy ściana jest pionowa czy pozioma. Dzięki tej właściwości przedmioty są wieszane w poprawnym kierunku.
    Rotatable - czy przedmiot można obrócić.
    Offset position - przesunięcie przedmiotu względem prawego dolnego rogu. Można to zauważyć np. u graczy, gdzie obie wartości wynoszą 8.
    Floor change - działanie nie jest do końca znane. Większość schodów w dół oraz dziur ma tą właściwość.
    Has Height - określa przesunięcie przedmiotów kładzionych na nim. Przykładem są parcele.
    Animation when idle - właściwość potworów takich jak slime, które podczas stania zmieniają swoje obrazki.
    Minimap color - kolor jaki przedmiot zostawia na minimapce.
    Help id - określa informacje wyświetlaną dla przedmiotu po użyciu "Client help". Wątpię by komuś było to potrzebne. :P
    Container - czyli pojemnik. Zamienia "use" na "open".

    Happy end. :D Prosiłbym o komentarze zarówno dotyczące programu jak i poradnika.
    Ostatnio zmieniony przez Gniew_Mroku : 18-07-2008, 14:12

  2. #2
    Gillu

    Domyślny

    W końcu dobry człowieku :P
    Tyle mówiłeś o tym i w końcu widzę download :s
    Co do DatEdytora blackdemona, prawde mówiąc on ma tam burdel :P
    U ciebie lepiej uporządkowane

    :***

  3. Reklama
  4. #3
    Acedb

    Domyślny

    yyy... Szkoda ze to udostepniles ale coz twoja wola i twoj program
    Mialem go juz wczesniej i testowalem go tez i musze powiedziec ze w przeciwienstwie do tego black demona ten dziala w 100%

  5. #4

    Data rejestracji
    2005
    Posty
    74
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    O nobku! : O

    A podziekowania za pomoc to gdzie? ;d

    Good work noxitu ;)
    To-Own list:
    TibiaBotNG 4.8.7[*] ( 27.03.09 )
    BlackdProxy 14.0[*] ( 28.03.09 [ wcale nie takie trudne ] )
    Elfbot 4.2.2 [ ] ( W toku... )

  6. #5
    Avatar Akyer
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Salvador, Bahia
    Posty
    42
    Siła reputacji
    0

    Domyślny

    Bardzo ładny interfejs.Pisany pewnie c++ tak?Czy tym można robić skórki?

  7. #6
    konto usunięte

    Domyślny

    Niema co, zajebisty. Co prawda od edytoru demona nie będzie lepszy bo demon napisał całą masę takich programów.

  8. #7
    Avatar Gniew_Mroku
    Data rejestracji
    2005
    Posty
    92
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj Akyer napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Bardzo ładny interfejs.Pisany pewnie c++ tak?Czy tym można robić skórki?
    Delphi. :P Do c++ używam tylko dev-cpp w którym niestety, ale robienie interfejsu okienkowego nie należy do rzeczy łatwych. Ale niebawem będę potrzebował napisać komercyjną aplikację, więc będzie trzeba się nauczyć - bo kupować licencji od Borlanda czy Microsoftu nie mam zamiaru. A jako, że jestem bieglejszy w c++ być może jakieś ciekawsze programy dla tibii również mogą się pojawić.

    Co do skórek - je robi się w pliku tibia.pic.

    Cytuj oreca napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Niema co, zajebisty. Co prawda od edytoru demona nie będzie lepszy bo demon napisał całą masę takich programów.
    No, ja też mam "kilka" na koncie. Edytor leżał na moim dysku jeszcze od czasów tibii 7.6. Ponadto na razie skupiam się na wydajności, gdyż wiąże się to z zbliżającymi się studiami. W chwili obecnej edytor black demona "połyka" 300 MB ramu, mój - 100 MB, zaś w wersji 1.0 planuję zejść do kilku, kilkunastu MB.
    Ostatnio zmieniony przez Gniew_Mroku : 20-07-2008, 20:59

  9. #8
    NauR

    Domyślny

    Tak twoj "żre" mniej jednak najnowszy dat editor BD (v4.0) ma o wiele wiecej funkcji których w twoim nie znalazłem:
    Pobieranie grafik i wrzucanie ich do tibia.spr
    exportowanie i importowanie itemów wraz z grafikami i resztą danych.
    Osobiście wole troszkę pocierpieć i używać jednego programu niż męczyć się parę dni na przykład z przerzucaniem wszystkich nowych grafik i itemów które dodałem na kolejną wersje tibii tym bardziej że za niedługo spr editorem v0.3 by trooper nic nie zrobię bo można nim maksymalnie złamać limit grafik do 30k a już w wersji 8.21 jest ich prawie 26k

  10. #9
    Qbczyk

    Domyślny

    Dobry i sprawdzony.
    Testowałem do swojego ots'a :p
    nawet fajnie można itemki poprzerabiać :D
    Ostatnio zmieniony przez Qbczyk : 22-07-2008, 17:40

  11. #10
    Avatar Gniew_Mroku
    Data rejestracji
    2005
    Posty
    92
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj NauR napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    limit grafik
    NIE-ISTNIEJE-COŚ-TAKIEGO-JAK-LIMIT-GRAFIK; Chyba, że mówimy o tym wynoszącym 65535, którego nie da się złamać(względnie się nie da - dzięki temu co ostatnio się nauczyłem powinno mi się udać, ale będzie to trudniejsze niż zrobienie MC od zera :P).

    Jest to najnormalniejsza informacja w świecie dot. ilości obrazków w pliku.

    Import/Eksport był w wersji alpha, jednak musiałem go tymczasowo usunąć z powodu opcji dodawania nowych przedmiotów (przyciski oraz funkcje w kodzie zostały).

    Edytor ma założenie by nie modyfikować tibia.spr; dostarcza(-y) funkcje(n-add oraz eksport grafik do odpowiedniego pliku by dodać 1 kliknięciem w edytorze spr) ułatwiające import/eksport.
    Ostatnio zmieniony przez Gniew_Mroku : 22-07-2008, 18:46

  12. #11
    NauR

    Domyślny

    Limitu grafik nie ma ale każdy sprite editor który rozpakowuje sprity do danego folderu (rainbow itp) może spakować z powrotem TYLKO taką samą ilość spritow jedynie Spr Editor Troopera (v0.3 z Break sprite Limit) potrafi zwiększyć ilość tylko do 30k każdą następną trzeba dodać albo twoim sprite editorem (ver 1.2.0), który jest nie wygodny bo dodawanie setki spritow jeden po drugim jest tragiczne, lub Dat editorem (v4.0) demona... Osobiście nie znalazłem jeszcze spr editora oprócz tego z funkcja break sprite limit.

  13. #12
    Avatar Areal2
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    32
    Siła reputacji
    0

    Domyślny

    Czy ja dobrze rozumiem? Dzięki temu programowi mogę złożyć na jedną kratkę 100 Short Swordów, otworzyć Jacketa jak backpack i przesuwać drzewa?
    Trochę niemożliwe mi się to wydaje...

  14. #13
    Avatar NeX_Zabuza92
    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    On the desert, alone ...
    Wiek
    31
    Posty
    109
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    mam noobowate pytanie, czy jakbym zmienic wszyskie sciany na "blocks missiles" bez ptaszka, to czy mozna by bylo walic przez sciany?


  15. #14
    Avatar Gniew_Mroku
    Data rejestracji
    2005
    Posty
    92
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Na waszym OTSie gdybyście podmienili plik i w /data/items i u graczy to tak - obie te rzeczy by działały. Edytor ma mało zastosowań związanych z cheatowaniem, gdyż większość rzeczy jest blokowana przez serwer. Ponadto zmiana dotycząca short sworda spowoduje crasha gdy tylko ten będzie w zasięgu waszego wzroku. Jedyne cheaty jakie wymyśliłem to:
    • Rybki
    • Chodzenie po parcelach z użyciem myszki(dot. również botów) - to nie jest sprawdzane :P
    • Przesunięcie bagów, etc tak by zachowywały się jak parcele(każdy kolejny przesunięty w lewo i do góry)
    Ostatnio zmieniony przez Gniew_Mroku : 25-07-2008, 11:04

  16. #15
    Avatar Dior
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    City of fakes
    Wiek
    30
    Posty
    43
    Siła reputacji
    0

    Domyślny

    Jeju gz wreszcie jakiś editor który można opanować ;d!

    10/10

Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Jak sprawdzić wersje pliku .dat
    Przez moth w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-05-2014, 13:21
  2. [Poradnik] Noxitu Sprite Editor - szybko i wygodnie
    Przez Gniew_Mroku w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 90
    Ostatni post: 16-02-2014, 21:54
  3. [9.1] Czym edytowac tibia.dat?
    Przez pajak12 w dziale Strefa developerska
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 31-07-2011, 20:07
  4. Tibia dat editor. [8.6]
    Przez Hafexo w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-06-2011, 20:31
  5. [8.6][RME] Nie czyta plik Tibia.dat i/lub spr
    Przez Elor Tulot w dziale Strefa developerska
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 08-11-2010, 17:36

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •