Reklama
Strona 1 z 19 12311 ... OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 1 do 15 z 285

Temat: [Poradnik] [Nieaktualny] Bossowie - Jak z nimi walczyć ?

  1. #1
    Avatar Celestian hunter
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Gliwice
    Wiek
    32
    Posty
    1,059
    Siła reputacji
    19

    Domyślny [Nieaktualny] Bossowie - Jak z nimi walczyć ?

    Witam ; )

    W ferie znalazłem trochę czasu i pozwoliłem sobie napisać artykuł o bossach. Temat ten zawsze mnie jakoś interesował, więc sam polowałem na różnych bossów. Nie opiszę tu jednak podstawowych informacji, jak hp, exp, czy loot z bossa, ale bardziej szczegółowe rzeczy ; )

    Na początek pare słów o bossach:
    Bossowie, to zazwyczaj lepsze wersje potworów, których reprezentują. Są jednak wyjątki: na przykład faraoni, czy Ferumbras, którzy nie mają 'gorszej wersji' swojego potwora. Pojawiają się dosyć rzadko, przeważnie w miejscach, w których jest więcej zwykłych potworów ich typu. Ich resp jest nieregularny, to znaczy nie jest powiedziane, ze pojawią się po serwer savie - można ich spotkać praktycznie o każdej porze. Tutaj też są jednak wyjątki, bo na przykład co Grorlam robi pod Thais, jeśli w okolicy nie ma ani jednego stone golema ?
    Mają one też dosyć charakterystyczną cechę - można je lurować, a one nie znikną. Dlatego też często można zobaczyć Old Widow pod Dwarf Bridge. Z większości jednak możemy się spodziewać dobrego lootu, dlatego głównie te potwory są takie szczególne ; )

    Apprentice Sheng - Najmocniejszy z bossów na Rookgardzie. Jest on uczniem mino maga, przebywającego głęboko w podziemiach rooka. Pojawia się czasami w pokoju obok samego mino maga, czyli w pomieszczeniu z questem na Carlin Sworda.

    Sposób ataku:

    Atakuje podobnie jak sam mino mag, chociaż o wiele lżej; inaczej pół rookgardu nie zdołało by go zabić ;) Ogólnie atakuje głównie z energy fieldów, ale potrafi uderzyć też z bliska. Summonuje również do 2 Hien, no i jest w otoczeniu minotaurów i wilków.

    Taktyka:

    W pojedynkę zabicie tego bossa jest bardzo ciężkie. Przede wszystkim trzeba pare osób do odciągnięcia minotaurów i pozabijania wilków. Reszta osób musi zająć się samym bossem, otaczając go i okładając ze wszystkich stron. Przydadzą się life fluidy, ale wszystko zależy też od ilości osób atakujących go. Można też pozbyć się ataku minotaurów lurując bossa do małego pomieszczenia na końcu komnaty, a wejście zastawić na przykład krzesłem.

    Jak rozpoznać, że boss się zrespił?

    Przy pojawieniu się Apprentice Shenga nie ma żadnego komunikatu. Zazwyczaj widać, że się zrespił po wejściu do pomieszczenia z nim, jeśli jest więcej minotaurów niż zazwyczaj, są hieny, lub oczywiście on sam ; )

    Położenie:



    Screeny:



    Filmiki:

    Tibia 7.92 http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/18998
    Tibia 7.92 http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/18853

    Brutus Bloodbeard - Jeden z bossów, którzy mogą się pojawić podczas najazdu piratów na Liberty Bay. Nie zawsze pojawia się akurat on - może to być inny z bossów piratów. Zabicie go jest opłacalne ze względu na loot: wypada z niego Brutus Bloodbeard's Hat potrzebny do addonu w Pirate Outfit Quescie.

    Sposób ataku:

    Brutus potrafi nas mocno upić, co często przeszkadza w ewentualnej ucieczce. Ponadto mocno atakuje z melee oraz throwing starów, a jest wspomagany przez innych piratów.

    Taktyka:

    Przydatny jest tutaj dwarven ring, ponieważ ten boss może nas mocno upić. Przy takich najazdach jest zazwyczaj dużo osób tym bardziej, że może się trafić dobry loot z bossów. Jeśli więc dookoła są osoby walczące z piratami, należy skupić się na samym bossie.
    W innym przypadku trzeba pierw wybić wszystkich piratów z run GFB i zaatakować Brutusa.

    Sorcerer/Druid powinien użyć mana shielda i zabić bossa jak najszybciej z SD i lecieć po loota.

    Paladyn podobnie jak wyżej; uderza z SD i bolta. Jemu również może przydać się mana shield, chociaż zależy od levela.
    Knight ma tutaj raczej najtrudniej, bo samemu ciężko mu będzie zabić tego bossa. Może mieć problem przede wszystkim z otaczającymi go piratami, więc powinien wybić je wszystkie z GFB, zanim zajmie się bossem. Jego samego atakuje oczywiście z melee pomagając sobie z Exori (w razie możliwości oczywiście exori gran).

    Wszystkie profesje mogą też lurnąc sobie tego bossa na przykład pod latarnię morską w liberty bay, żeby ułatwić sobie walkę, wchodząc i schodząc ze schodów. Może tam jednak być pare innych osób, więc trzeba uważać, aby nikt nie 'ukradł' nam Brutusa ; )

    Jak rozpoznać, że boss się zrespił?

    Tutaj nie ma żadnych problemów, pojawiają się komunikaty:
    Unknown ships are sighted south of Liberty Bay.

    The ships that approach Liberty Bay from the south have raised the pirate flag! Hide or grab your weapons to fight.

    Pirates are launching an attack on Liberty Bay! Hide or fight.

    Pirates have invaded the fortress.
    Boss pojawia się przy ostatnim komunikacie "Pirates have invaded the fortress.". Przypominam też, że nie zawsze podczas najazdu musi pojawić się ten boss.

    Położenie:



    Screeny:



    Filmiki:

    Tibia 7.81 http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/12108

    Deadeye Devious - Jeden z bossów, którzy mogą się pojawić podczas najazdu piratów na Liberty Bay. Nie zawsze pojawia się akurat on - może to być inny z bossów piratów. Zabicie go jest opłacalne ze względu na loot: wypada z niego Deadeye Devious' eye patch potrzebny do addonu w Pirate Outfit Quescie.

    Sposób ataku:

    Ten pirat walczy na odległość, może mocno uderzyć z throwing knifa. Może również się leczyć, chociaż robi to dosyć rzadko. Zanim jednak uda się nam go dopaść, będziemy musieli powybijać pełno innych piratów, którzy będą nas oblegać ze wszystkich stron.

    Taktyka:

    Bardzo przydatne jest tutaj GFB, ze względu na ilość piratów dookoła nas. Czasem ciężko będzie go dorwać, przed zabiciem ich wszystkich, dlatego dobrze jest atakować na odległość, żeby ktoś nam nie 'ukradł' w tym czasie bossa ; ) zazwyczaj dużo osób na niego poluje, więc należy zabić go jak najszybciej na przykład z SD.

    Paladyni mają spory wybór. Jeśli uda się odlurować potwora, to można założyć shielda i używać e-spearów. Najlepszym wyjściem są oczywiście assassin stary - najmocniejsze a zarazem można używać tarczy. Jeśli jednak nie uda się bliżej podejść do bossa, to zakładamy kuszę i atakujemy z boltów (lub power boltów) i run, najlepiej SD. Przydadzą się też tutaj schody, lub depo, gdzie będzie można na przykład się uleczyć.

    Knight najlepiej niech rozwala wszystko, co stanie na jego drodze, żeby dopaść Deviousa, nie zapominając o leczeniu się. Przydadzą się tutaj również runy ofensywne i oczywiście exori, żeby szybciej ubić tego bossa.

    Jak rozpoznać, że boss się zrespił?

    Tutaj nie ma żadnych problemów, pojawiają się komunikaty:
    Unknown ships are sighted south of Liberty Bay.

    The ships that approach Liberty Bay from the south have raised the pirate flag! Hide or grab your weapons to fight.

    Pirates are launching an attack on Liberty Bay! Hide or fight.

    Pirates have invaded the fortress.
    Boss pojawia się przy ostatnim komunikacie "Pirates have invaded the fortress.". Przypominam też, że nie zawsze podczas najazdu musi pojawić się ten boss.

    Położenie:



    Screeny:



    Filmiki:

    Tibia 7.81 http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/11275

    Demodras - Boss dragonów i dragon lordów. Jeden z mocniejszych bossów dostępnych dla facc. Respi się w otoczeniu innych dragonów i dragon lordów - przy Ornamented Shield Quescie. Gdyby nie schody możliwe było by lurnięcie go nawet pod dwarf bridge, chociaż niewiele osób chciało by to zrobić, ze względu na cenny loot z niego. Normalnie loot jest podobny, jak z dragon lorda, ale dodatkowo zawsze wypada dragon claw potrzebny do addona. Dziwne jest tylko, że jego łapa jest zielona, chociaż cały smok jest czerwony ; )

    Sposób ataku:

    Demodras walczy bardzo podobnie, jak dragon lord. Atakuje oczywiście z melee, rozrzuca dookoła siebie fire fieldy (czyli używa większej fire bomby), używa great fireball i najmocniejszego ataku - fire wave. Może również przywoływać dragony, czego inne smoki nie robią. Mimo, że walczy podobnie jak dragon lord, to nie znaczy, że z podobną siłą. Będziemy od niego obrywać o wiele więcej, więc najbardziej śmiertelne będzie combo w jego wykonaniu.

    Taktyka:

    Zabijamy go tak, jak inne dragon lordy, pamiętając, że jest on od nich silniejszy. Po zimowym update pokonanie go stało się prostsze - dodano żywioł lodu, na który smoki są wrażliwe. Zanim jednak zaczniemy polowanie trzeba sobie załatwić solidnego blokera - bez niego jest bardzo ciężko.
    Sorcerer/Druid raczej sam nie zabije, tym bardziej, że nie można go już ropać poziom wyżej. Może niby próbować go zabić, ale będzie to niewyobrażalny waste i ryzyko śmierci, a osoba polująca na niego powinna sobie zaprzyjaźnionego knighta załatwić bez kłopotu. Sam mag jako shooter nie powinien zapominać o runach z żywiołu lodu, przede wszystkim Avalanche (uderza obszarowo, więc wszystkie smoki w okolicy oberwą). Nie należy też zapominać o exori frigo i różnych wave na tego potwora.

    Paladyn również z blokerem jest w stanie coś zdziałać na tym potworze. Konieczne są jednak do tego assassin stary (w innym wypadku kusza i power bolty) oraz podobnie jak wyżej - Avalanche.

    Knight ma tutaj chyba największą szansę zabicia go solo. Potrzebowałby tutaj broni dwuręcznej (wtedy częstsze leczenie, ale szybsza śmierć Demodrasa), oraz run Explo i manafluidów na częste użycie czaru Exori. Najlepiej jest jednak, jak wspominałem, zabicie go w pare osób, a rycerz będzie tutaj blokerem. Każda osoba, która wybiera się na takiego potwora wie też pewnie jak się zachowywać w towarzystwie innych smoków i w tym przypadku jest podobnie. Przede wszystkim stać na ukos od jego twarzy, aby uniknąć ataków z fire wave, a zarazem starać się by smok był skierowany w przeciwną stronę od shooterów, w końcu to nie ich śmierci chcemy ; )

    Jak rozpoznać, że boss się zrespił?

    Przy respie Demodrasa nie ma komunikatów, ani nie można się wylogować przy jego respie, by wlogowywać się co jakiś czas i sprawdzać, jak przy niektórych bossach. Jedynym wyjściem jest sprawdzanie co jakiś czas tej jaskini na PoHu i przekonanie
    się samemu, czy boss się zrespił. Będziemy to wiedzieli niestety tylko wtedy, kiedy go zobaczymy ; )

    Położenie:



    Screeny:



    Filmiki:

    Tibia 7.9 http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/15788
    Tibia 7.92 http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/19459

    Dharalion - boss elfów. Można go spotkać w Shadowthorn na Time Ring Quescie. Dosyć często zabijany, ponieważ znajduje się w miejscu, gdzie expi dużo osób. Nie jest bardzo mocny, ale dla niższych leveli może być problem z zabiciem całego jego towarzystwa, czyli wielu Arcanistów, Scoutów, Demon Skeletonów i Ghouli. Wypadają też z niego dosyć kosztowne i rzadkie rzeczy, takie jak Cornucopia, Golden Goblet, czy Yellow Gem.

    Sposób ataku:

    Atakuje bardzo podobnie jak Elf Arcanist, ale oczywiście mocniej. Uciążliwe są demon skeletony, które może przywołać, te jednak można 'oszukać' czarem na niewidzialność/stealth ringiem. Ponadto atakuje z SD i strzał oraz odbiera manę. Jest też wspomagany przez resztę potworów z tego pomieszczenia.

    Taktyka:

    Jak już napisałem, przyda się tutaj niewidka, jeśli demon skeletonów jest dużo. Najlepiej też nie oddalać się od schodów, żeby nie przyszło więcej potworów z tyłu pomieszczenia. Niższe levele, które zadają mniejsze obrażenia mogą mieć też problem z dobiciem tego bossa, ponieważ może mocno się leczyć. Trzeba też zadawać tylko obrażenia fizyczne - energia, ogień, czy poison nie będą na niego działać.

    Sorcerer/Druid na manashieldzie wchodzą do pokoju i strzelają z run SD, zanim pojawi się reszta potworów. Elfy Scouty i ghoule można wybić z GFB, resztę z Explo/SD, lub po prostu zignorować i po zabiciu Dharaliona wziąć loota i zwiać.

    Paladyn na niższym levelu używa manashielda, żeby nie zginąć od combo. Będzie musiał jednak często używać manafluidów, bo bez blokera i tarczy hp będzie szybko spadało. Jemu niewidka też się przyda i tak jak wyżej - GFB na scouty i ghoule, na bossa i arcanistów bolt + SD/Explo. Używanie Royal Spearów, czy E-Spearów nie ma większego sensu - będziemy musieli podejść aby go trafić, a to przyniesie nam większe straty od używania boltów.

    Knight będzie miał tutaj największy problem, bo ten boss walczy z daleka, a jeśli będzie się go gonić, to wyjdzie jeszcze więcej potworów. Jeśli więc nie ma się tutaj shootera, to lepiej być dobrze zaopatrzonym w Explo i life potiony. Najlepiej postarać się wyeliminować potwory walczące z bliska, po czym podbiec i szybko ubić nasz cel, przy okazji używając czaru exori (lub exori gran), po czym uciec.

    Jak rozpoznać, że boss się zrespił?

    Przy respie Dharaliona nie ma żadnych komunikatów. Nie wydaje też głośnych dźwięków, żeby bez wchodzenia do pomieszczenia można było się do wiedzieć o jego zrespieniu. Jeśli chce się na niego polować, jedynym wyjściem jest sprawdzanie co jakiś czas, czy po wejściu do jego pokoju, nie oberwiemy nagle od bossa ; )

    Położenie:



    Screeny:




    Filmiki:

    Tibia 7.6 http://tibicams.tibianetwork.net/en/movies/show/7378
    Tibia 7.81 http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/12848


    Dracola - boss Undead Dragonów. Jeden z bossów w pits of interno queście, czyli żeby go zabić trzeba mieć conajmniej 80 lvl. Pojawia się bardzo rzadko w komnacie Ashfalora w siedzibie Ruthless Seven. Podobnie, jak z innych bossów w PoI, wylatuje z niego tylko jedna rzecz - w tym przypadku jest to Dracola's Eye. Nie wiadomo, do czego te oko służy, możliwe, że będzie niedługo wykorzystane do jakiegoś addona, czy innego questa.

    Sposób ataku:

    Dracola jest o wiele mocniejszą wersją Undead Dragona. Sam Undead Dragon jest mocny i ciężki do pokonania, więc ten boss jest biegającą masakrą. Atakuje z bliska, mocnymi atakami melee. Ma też szereg różnych wave i strzałów, za pomocą których może zafundować nam potężne combo. Posiada, tak jak zwykły dragon, fire wave (chociaż o wiele mocniejsze), ale również wave z poisonu i czegoś w rodzaju dymu. Ten ostatni wave jedynie wygląda jak dym, bo gdy czymś takim oberwiemy, zaczynamy... tonąć. Pojawia nam się znaczek, tak jakbyśmy się palili, lecz jest to ten sam, gdy ściągniemy helmet of deep na calassie. Będziemy tak przez jakiś czas obrywać po 20hp, aż w końcu 'tonięcie' ustanie. Boss ten może również strzelać z posion i 'dymowego' pocisku, tak jak dragon z fire balla. Dodatkowo może odbierać nam mane i hp. Nie wykluczone, że pojawia się, lub summonuje przy sobie więcej undead dragonów.

    Taktyka:

    Tak jak u wszystkich bossów w PoI - przede wszystkim trzeba odciążyć blokera, który pierwszy wszedł do teleportu i spotkał tego bossa. W pojedynkę nie będzie miał szans go zablokować, ponieważ na wejściu będzie musiał zmierzyć się z samym bossem i Lichami, Undead Dragonami i możliwe, że Demonami, jeśli przyjdą z sąsiedniego pomieszczenia. Może być ich sporo, więc inni blokerzy powinni za pomocą czaru 'exeta res' odebrać mu po pare potworów, zanim będzie za późno. Następnie skupiamy sie oczywiście na samym bossie, strzelając najlepiej z SD/Explo + ewentualnie takie czary, jak great energy beam, czy energy wave. Jeśli potworów jest dookoła naprawdę dużo, a jest to server no-pvp, to mag może się posłużyć czarem Ultimate Explosion (na pvp jest niebezpiecznie, chyba, ze ekipa jest na to przygotowana). Niektórzy członkowie grupy walczące w tym pomieszczeniu mogą leczyć blokera/blokerów, żeby nie padli od nagłego combo. Przydatny jest też tutaj leczące, spontaniczne czary druidów.

    Jak rozpoznać, że boss się zrespił?

    Nie da się ustalić, że boss się zrespił, bez zobaczenia go. Nie ma żadnych wiadomości ani sygnałów o jego pojawieniu się.

    Położenie:

    Pits of Inferno quest, komnata Ashfalora.

    Screeny:
    -
    Filmiki:
    -

    Evil Eye - boss beholderów. Jego respawn jest w Hellgate, tam gdzie jest największy chyba resp beholderów i elder beholderów. Nie ma z niego zachwycającego loota - jest podobny, jak z elder beholdera, chociaż częściej mogą wylecieć dobre itemy, niż z samego eldera. Mimo wszystko jest dosyć mocny, szczególnie ze względu na jego summony i wiele innych elder beholderów otaczających go. Nie zawsze można sobie poradzić, jeśli wejdziemy w taki duży respawn.

    Sposób ataku:

    Ma podobne ataki jak beholder, czyli pojedyncze ale mocniejsze ataki z ognia, poisonu, energii, czy 'gwiazdek'.Strzela również z poison wave i podobnego wave, który ma hydra, ale ten odbiera nam manę (w dosyć dużych ilościach). Summonuje też dużo demon skeletonów i ghostów, oraz paraliżuje - to często powoduje śmierć, kiedy zostaniemy sparaliżowani, a w tym czasie otoczą nas summony i zaatakują inne elder beholdery. No i pojawia się razem z wieloma innymi elderami. Są one wszystkie bardzo blisko siebie, więc bez GFB jest ciężko.

  2. #2
    Avatar Celestian hunter
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Gliwice
    Wiek
    32
    Posty
    1,059
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Taktyka:

    Jeśli wiemy, że ten boss się zrespił, nie należy poruszać się do niego zbyt szybko. Po drodze spotkamy wiele elder beholderów, a lepiej, żebyśmy je zabijali pojedynczo. Gdy już zobaczymy samego Evil eye'a, staramy się go zabić zanim stworzy summony, ponieważ im dłużej z nim walczymy, tym jest ciężej. Można też spróbować go lurnąć pod jakieś pomieszczenie ze schodami, żeby zwiać na górę jak coś pójdzie nie tak.

    Sorcerer/Druid - koniecznie mana shield, bo możemy sie spodziewać wielu combo. Trzeba też pamiętać, że może on nam wyssać dużo many, więc powinno się używać często mana potiona. GFB będzie tutaj też konieczne, ze względu na summony i inne potwory, które respią się w Hellgate. Jeśli będzie dużo demon skeletonów można użyć niewidki - zawsze się przydaje. Bossa najlepiej ubić z SD, resztę respu z GFB.

    Paladyn też powinien go szybko zabić, bo beholdery nie mają dobrej obrony, więc bolty (RSy bezużyteczne) i SDki powinny dobrze wchodzić. Resztę respawnu, tak jak wyżej, wybić z GFB, ewentualnie odlurowując pojedynczo potworki. Można też tak samo podlurować bossa pod jakieś pomieszczenie i wchodząc i schodząc po schodach, strzelać do Evil Eye'a z SD + bolt.

    Knight ma tutaj dosyć ciężko, ponieważ ten boss będzie się starał utrzymać dystans, a rycerz walczy z bliska. Lepiej więc odlurować w miarę możliwości pojedynczo potworki, żeby nie zginąć gdy rzucimy się na bossa, a ten uciekając wejdzie w resp paru elderów. Ewentualnie można schować się za róg jakiegoś domku, a gdy boss sam podejdzie, zaatakować go. Wtedy jednak narazimy się na duży atak ze strony jego summonów. Tutaj bez GFB ciężko dać radę, szczególnie ze względu na te elder beholdery, których przy obecności tego bossa będzie tam pełno. Samego Evil Eye'a bijemy z broni dwuręcznej, pomagając sobie runami HMM, czy Explo. Używamy exori, jeśli jest taka możliwość.

    Jak rozpoznać, że boss się zrespił?

    Komunikatów przy respie Evil Eye'a nie ma, lecz można poznać, czy się pojawił, już wchodząc do Hellgate. Kiedy jest on tam obecny, widzimy też o wiele więcej Elder Beholderów w miejscach, w których zazwyczaj ich nie było. Idąc na północ całej jaskini, gdy zobaczymy wave zza ekranu, będziemy pewni, że to właśnie ten boss ; )

    Położenie:



    Screeny:



    Filmiki:

    Tibia 7.92 http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/16961
    Tibia 7.9 http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/15749


    Fernfag - boss monków. Jest to jedyny boss, którego może zabić tylko i wyłącznie druid, bo znajduje się on na wyspie druidów obok PoH, czyli Isle of Mists.

    Sposób ataku:

    Mimo, że jest bossem monków, to nie atakuje z bliska. Stoi daleko od nas, strzelając z SD i HMM. Przywołuje też masę war wolfów, które są często bardzo uciążliwe. Sam też może zamieniać się w war wolfa.

    Taktyka:

    Jest odporny tylko na niewidzialność, więc można do niego strzelać dosłownie z wszystkiego. Najlepiej jednak ubić go z SD, lub z GFB strzelając przy okazji do tych wszystkich wilków. Można też tutaj użyć niewidki, dzięki czemu wilki będą bezsilne i pozostanie nam tylko sam Fernfag do zabicia. Posiada on jednak kilka sposobów ataku więc można się od niego spodziewać combo. Dla bezpieczeństwa przyda się mana shield.

    Jak rozpoznać, że boss się zrespił?

    Przy jego zrespieniu się nie ma żadnych komunikatów - jedynym rozwiązaniem jest pójście i przekonanie się czy się pojawił, chociażby podczas expienia na PoHu ; )

    Położenie:



    Screeny:



    Filmiki:

    Tibia 7.81 http://tibicams.tibianetwork.net/en/movies/show/13324


    Ferumbras - jeden z najmocniejszych bossów, a na pewno najtrudniejszy do pokonania. Pare lat temu siał postrach, jako potężny Master Sorcerer, mogący przywołać różne potwory, takie jak Warlocki czy Demony. Był kierowany Durina, jednego z twórców tibii i zabijał każdego kogo napotkał w Thais. W końcu jednak udało się go zabić na PoHu, o czym świadczą runy z wieloma użyciami, m.in. w domku Bubble. Potem już się nie pojawiał, aż do letniego update w 2006 roku. Został znowu przywrócony do gry, tym razem jako potwór. Jego siedzibą jest wieża na wyspie Kharos i pojawia się tam od czasu do czasu. Dojście do niego jest bardzo ciężkie, nie mówiąc już o samej walce z nim. Loot jest jednak opłacalny, bo możemy zdobyć Ferumbras' Hat, potrzebny do addona w Mage outfit quescie. Według niektórych npc, jest on sorcererem, który zszedł na złą drogę: "A fallen sorcerer, indeed. What a shame."

    Sposób ataku:

    Należy zacząć od tego, że ciężko jest do niego w ogóle dojść. Mieszka on na szczycie wieży, a żeby tam się dostać trzeba pierw przejść przez wszystkie jej piętra (łącznie z jednym piętrem podziemi). Jest to takie ciężkie, ponieważ cała ta budowla jest pełna najgorszych potworów. Zaczynając od Hydr, Serpent Spawnów i Lichów, na Dragon lordach, Behemothach, Warlockach i Demonach kończąc. W pokoju Ferumbrasa jest za to zazwyczaj około 6 Demonów, w tym co pół minuty pojawia się nowy. Sam Ferumbras może jeszcze przywołać ich kilka. Walczy on z bliska i chociaż jest magiem, to ma bardzo dobre ataki melee. Mimo wszystko atakuje głównie z magii, a używa ataku z dymu na obszarze takim jak ma GFB, podobny pocisk do wcześniejszego, tylko w formie gwiadzek - life drain ball i great poison ball. Posiada również możliwość strzelania z gigantycznego exori, obszarem przypominające wcześniej wymienione ataki. W walce z nim możemy też bardzo szybko stracić dużo many, bo używa mocnego mana drain. Więcej ataków trudno wyłapać spośród gigantycznego spamu z gfb, jaki robią demony. Właśnie one zazwyczaj powodują porażkę ekipy walczącej z bossem, bo im dłużej się go atakuje, tym więcej pojawia się demonów.

    Taktyka:

    Na początek trzeba się zastanowić, czy ekipa z którą idziemy jest wystarczająco mocna. Tu mogą paść najwyższe levele na serverze, jeśli będzie ich mało i będą niezorganizowani. Zaczynamy pierw przechodzić wieże. Każdy poziom jest podzielony na jakby osobne pokoiki, a w nich jest pełno różnych potworów. Ważne jest, aby zaraz po wejściu zablokować przejścia do innych pomieszczeń za pomocą magic walli, aby nie przyszło więcej potworów. Na samym szczycie wieży będzie trzeba użyć dźwigni, żeby teleport prowadzący do bossa działał. Dźwignia będzie jednak aktywna tylko przez chwilę, więc trzeba w miarę szybko po jej przestawieniu wejść do środka. Tam na początku idą knightci, najlepiej z energy ringiem, aby zdążyć się ustawić. Można też używać stone skin amuletów, ale w razie śmierci będziemy bez aola, a to grozi stratą cennych rzeczy. Blokerzy muszą wejść w mniej więcej tym samym czasie, oczywiście najlepszy bloker wchodzi pierwszy. Nie może tu dojść do tego, że jeden knight będzie otoczony przez te wszystkie potwory; każdy z blokerów odbiera po pare demonów dla siebie, za pomocą czaru 'exeta res'. Następnie lurujemy wszystkie potwory pod ścianę, najlepiej tak, jak jest pokazane w filmiku niżej. Wtedy wchodzą shooterzy i biegną w stronę teleportu, ale zatrzymują się obok niego. Należy tu jak najszybciej zacząć leczyć blokerów, bo sami sobie nie dadzą rady. Ważne jest też, żeby potwory znajdowały się jak najdalej od shooterów i gdy jakiś demon, lub sam Ferumbras się przerzuci, to bloker musi go 'odzyskać' czarem 'exeta res'. Tymczasem wszyscy shooterzy, oczywiście na mana shieldzie, strzelają w Ferumbrasa ile się da, lekceważąc na razie Demony. Ważny jest tutaj czas, ponieważ co chwilę będzie się pojawiał nowy Demon. Im więcej będzie blokerów, tym łatwiej będzie wszystkim przeżyć, boprzypadnie mniej demonów na jednego knighta. Zaraz po zabiciu Ferumbrasa shooterzy wychodzą, a knightci podbiegają do wyjścia ostatni i wychodzą w mniej więcej tym samym czasie, żeby osoba wychodząca na końcu nie padła od tych wszystkich Demonów, które tam zostały.

    Jeśli jest jakaś stała, zgrana ekipa, to mogą to wszystko przetestować, kiedy Ferumbrasa nie będzie i zastosować tą taktykę, jak się pojawi : )

    Jak rozpoznać, że boss się zrespił?

    Pojawiają się tutaj wyraźne komunikaty:
    The seals on Ferumbras old cidatel are glowing. Prepare for HIS return mortals.

    Ferumbras return is at hand. The Edron Academy calls for Heroes to fight that evil.

    Ferumbras has returned to his citadel once more. Stop him before its too late.
    Położenie:

    Na mapie zaznaczyłem punkty a), b) i c), bo trzeba kawałek pójść pod ziemią, a nie chciałem dwa razy umieszczać zdjęcia poziomu 0.



    Screeny:



    Filmiki:

    Tibia 7.8 http://tibicams.tibianetwork.net/en/movies/show/11001
    Tibia 7.81 http://tibicams.tibianetwork.com/en/movies/show/12689
    Tibia 7.92 http://tibicams.tibianetwork.net/en/movies/show/19704

    General Murius - Jeden z bossów Minotaurów. Ten pojawia się w Mintwalin, w parku. Jak sama nazwa wskazuje w Mintwalin jest on generałem, więc nigdy nie pojawia się sam; zawsze towarzyszy mu jego niewielka armia różnych minotaurów.

    Sposób ataku:

    Oprócz swojej armii potrafi summonować dodatkowe mino guardy i archery. Biega też dosyć szybko, więc jeśli walczymy na odległość, to może nas mocno zranić. Atakuje głównie z melee, chociaż strzela też z boltów i często używa exori.

    Taktyka:

    Do walki z Muriusem przydaje się czar niewidzialności. Sam boss będzie nas widzieć, ale wszystkie te mino guardy i archery już nie, a przecież podczas 'wizyty' Muriusa w Minwalin jest ich pełno. Boss ten jest jednak dosyć słaby w porównaniu z innymi, więc każda profesja może go zabić bez blokera.

    Knightci będą tu mieli chyba najtrudniej, ponieważ Murius używa najmocniejszego ataku tylko z bliska. Można tutaj odlurować go sobie do komnaty Markwina i schować się na chwilę za bramką levelową, lub ropnąć gdzieś na bramę i zabić bez towarzystwa innych minosów.

    Sorcerer/Druid najlepiej zabije go z runy SD, ewentualnie dobijając z HMM. Tutaj sprawa jest prosta, ale lepiej na wszelki wypadek włączyć czar Mana Shield, aby uniknąć śmierci z ewentualnego combo.

    Paladyn nie będzie miał kłopotów. Wystarczy wrzucić niewidkę i można biegać z nim na ogonie strzelając z czegokolwiek. Mogą to być bolty (trzeba uważać, żeby nie dogonił) i w tym przypadku lurujemy go sobie pod jakieś drzwi i otwierając/zamykając je strzelamy do niego. Podobnie można zamknąć się w jakimś pomieszczeniu i strzelać przez okno. Innym sposobem jest użycie na przykład Royal Spearów. Strzelamy normalnie z odległości, ale w tym przypadku nie musimy się obawiać, że mocno oberwiemy jeśli nas dogoni.

    Jak rozpoznać, że boss się zrespił?

    Przy respie Muriusa również nie ma żadnego komunikatu, aczkolwiek bardzo łatwo można się zorientować, że boss się pojawił. Tutaj najważniejszym sygnałem będą mino guardy i archery w parku, gdy normalnie jest tam tylko pies i pare zwykłych minotaurów.

    Położenie:



    Screeny:



    Filmiki:

    Tibia 7.81 http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/14734
    Tibia 7.81 http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/13750

    Grorlam - Boss Stone Golemów. Jest bossem, którego ludzie najczęściej lurują, a nie zabijają. Loot z niego jest słaby i nieopłacalny w porównaniu z kosztami przeznaczonymi na zabicie go. Posiada on 3000 hp i leczy się bardzo mocno i dosyć często. Jak można zobaczyć na poniższej mapie - można do niego dojść najszybciej przez Thais. Droga do niego do niedawna była bez żadnych przeszkód do lurowania i przez to można go było spotkać na przykład przed depo w Thais. Po ostatnim update jest to już niemożliwe.

    Sposób ataku:

    Grorlam atakując nie używa czarów; walczy z bliska, często rzucając ogromnymi kamieniami, tak jak Behemoth. Używa też czaru haste, dlatego na niższych levelach ucieczka może być ciężka.

    Taktyka:

    Na początku potwór był nieodporny na niewidzialność, ale ostatnio to się zmieniło. Zabicie go nie jest już takie łatwe jak wcześniej, bo tym razem jesteśmy zmuszeni bronić się przed jego mocnymi atakami.

    Knight raczej nie ma co próbować zabić go sam. Lepiej zawołać kilku kolegów, którzy mogliby być shooterami. Nie należy się jednak na niego wybierać bez dobrego shieldingu oraz ekwipunku, inaczej możemy zginąć lub po prostu zafundować sobie olbrzymie straty w leczących potionach.

    Paladyn musi być w towarzystwie wymienionego wyżej blokera. Strzela z najlepszej broni pod ręką, mogą to być zarówno bolty, jak i różne speary czy nawet assassin stary. Ważne jest jedynie, by zadawane obrażenia były wystarczająco mocne na pokonanie jego szybkiego uleczania się.

    Sorcerer/Druid (oczywiście z blokerem) korzysta ze wszystkich run i czarów spontanicznych, byleby nie tych używających ognia. Przyda się mana shield, jeżeli boss miałby się przerzucić na niego.

    Jak rozpoznać, że boss się zrespił?

    Tutaj jedynym rozwiązaniem jest sprawdzanie co jakiś czas, czy boss się pojawił, ponieważ przy jego zrespieniu się nie ma żadnych komunikatów, nie widać również, że w jego pobliżu jest więcej potworów niż powinno być, tak jak na przykład jest w przypadku bossa minotaurów - Muriusa. Nie wydaje on również żadnych dźwięków, więc można po prostu zostawić sobie noobchara na jego respie i logować się co jakiś czas, aby sprawdzić czy ten boss się pojawił.

    Położenie:



    Screeny:



    Filmiki:

    Tibia 7.9 http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/16044

    Tibia 7.81 http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/12537

    Horned Fox
    - Drugi boss minotaurów. Pojawia się czasami w wieży minotaurów obok Kazordoon i chociaż ma mniej hp od Muriusa (300), to jest troche trudniejszy do pokonania. Przede wszystkim dlatego, bo respi sie na małej skałce i nie ma go gdzie odlurować. Jego zabicie jest jednak o wiele bardziej opłacalne niż zabicie Muriusa: wypada z niego Nose Ring potrzebny do addona w Assassin Outfit Quescie. Ciekawostką jest, że w miejscu w którym się respi, możemy znaleźć pare tekstów z jego podpisem ; )

    Sposób ataku:

    Horned Fox atakuje podobnie jak Murius - Głownie mocne ataki melee, czasem bolty. Summonuje także mino archery, guardy i magi.

    Taktyka:

    Jak już wspominałem, zabija się go gorzej od Muriusa, bo tutaj trzeba będzie się też skupić na leczeniu, a nie tylko na ataku. W tym przypadku również bardzo przydatna jest niewidzialność na wszystkie te otaczające go mino archery i guardy.

    Sorcerer/Druid bez niewidki potrzebuje tutaj pare run GFB na wyczyszczenie całego piętra. Konieczny jest wtedy czar Mana Shield, ponieważ oprócz samego bossa możemy mocno oberwać od reszty minosów. Zejdzie też pewnie pare manafluidów ale to już zależy od levela. Natomiast z niewidzialnością możemy się skupić na samym bossie, najlepiej jest zakończyć jego żywot szybko, za pomocą runy SD ; )

    Paladyn koniecznie rezygnuje z kuszy, ubiera tarczę i najlepszą broń dostępną dla niego (różne speary, lub assassin stary). Używa też niewidzialności i skupia się na bossie, pomagając sobie dostępnymi runami (najlepiej oczywiście SD).

    Knight też ma ciężko, szczególnie bez stealth ringa, bo będzie zadawać mniejsze obrażenia z GFB. Polecam natomiast ropnięcie Horned Foxa poziom wyżej, gdzie są tylko 4 mino archery i zabicie go tam w miarę możliwości używając głównie exori oraz pomagając sobie runami HMM lub ewentualnie explo. Na wyższych lvlach nie będzie chyba problemu z zabiciem go bez żadnego kombinowania - wystarczy traktować go jak zwykłego mino guarda ; )

    Jak rozpoznać, że boss się zrespił?

    Przy tym bossie nie ma żadnych komunikatów, nie wydaje również żadnych dźwięków. Jeżeli chcemy na niego polować, to należy z niewidką wylogować się na poziomie wyżej nad jego respem. Są tam 4 mino archery, więc po wlogowaniu i sprawdzeniu czy jest, będzie można się spokojnie wylogować. Radze tylko uważać z tzw. 'exitowaniem' tam, bo sam, gdy polowałem na niego i akurat nie mogłem się wylogować, dałem exit, bo myślałem, że jeszcze dużo niewidki mi zostało. Myliłem się.. ; )

    Użytkownik Thpo w swoim artykule pokazał ciekawy sposób polowania na potwora. Horned fox pojawi się nawet, jeśli bedziemy stali zalogowani na miejscu jego respa!

    Położenie:



    Screeny:


    http://www.putimg.net/uploads/117100...rned%20Fox.PNG
    zdjęcie pochodzi ze strony kelekian.net

    Filmiki:
    Tibia 8.0 http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/28811

    Imperor - boss Diabolic Imp'ów (o czym świadczy nie tylko wygląd, ale i początek nicka ;) ). Jeden z bossów w pits of inferno queście, czyli żeby go zabić trzeba mieć conajmniej 80 lvl. Pojawia się bardzo rzadko w komnacie Infernatila w siedzibie Ruthless Seven. Podobnie, jak z innych bossów w PoI, wylatuje z niego tylko jedna rzecz - w tym przypadku jest to Imperor's Trident. Nie wiadomo, do czego ten trójząb służy, możliwe, że będzie niedługo wykorzystany do jakiegoś addona, czy innego questa.

    Sposób ataku:

    Imperor, zarówno jak Plasmother, jest jednym z nowo odkrytych bossów, dlatego nie odkryto jeszcze wszystkich szczegółów sposobu jego walki. Jest jednak bossem Diabolic Impów, dlatego walka z nim może być ciężko trudna i denerwująca. Walczy się z nim podobnie, jak z Warlockiem, ponieważ walczy z magii na odległość i potrafi być niewidzialny. Jest też bardzo szybki, a dodatkowo może używać haste, co jeszcze bardziej utrudnia złapanie go. Atakuje głównie z explosion i fire balli i może z tego zrobić dobre combo. Dodatkowo bardzo szybko i mocno się leczy. Zapewne ma też różne inne ataki, jednak za mało osób go spotkało i z nim walczyło, by je wszystkie od razu poznać. Możliwe, że może summonować Diabolic Impy. Jest też wspomagany przez 2-3 demony, oraz wiele Hellfire Fighterów i Hellhoundów.

    Taktyka:

    Z bossami niewidzialnymi i w dodatku szybko uciekającymi jest często problem. Tutaj nie da się go tak łatwo odlurować od innych potworów, więc trzeba najlepiej te potwory odlurować, a na samym końcu dobić bossa. Inaczej osoby, które goniąc za Imperorem do komnaty z tronem, mogą szybko paść, bo wepchają się w środek respu demonów. Dlatego też najlepiej jest odlurować pierw same Demony i inne potwory i zabić w miarę osobno, niż zmagać się z tym wszystkim na raz. Gdy już wszystkie, lub większość potworów zostanie zabita, należy zająć się bossem. Paru Knightów musi gonić go, aż podbiegnie do ściany i przygnieść go do rogu, żeby nie mógł uciec. Nie zapominamy jednak w tym czasie, że to nie byle jaki boss i nie wolno pozwolić swojemu hp, żeby spadło za nisko. Gdy potwór będzie już w potrzasku, shooterzy biorą się za strzelanie z SD i HMM (można również z explo, ale wtedy ucierpią i knightci jeśli to pvp). Sorcowie mogą też łatwo trafiać do niego z great energy beam. Będzie pewnie co chwile znikał, ale pojawi się, gdy oberwie z kolejnego czaru.

  3. Reklama
  4. #3
    Avatar Celestian hunter
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Gliwice
    Wiek
    32
    Posty
    1,059
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Jak rozpoznać, że boss się zrespił?

    Nie da się ustalić, że boss się zrespił, bez zobaczenia go. Nie ma żadnych wiadomości ani sygnałów o jego pojawieniu się.

    Położenie:

    Pits of Inferno quest, komnata Infernatila.

    Screeny:
    -
    Filmiki:
    -

    Lethal Lissy - Jeden z bossów, którzy mogą się pojawić podczas najazdu piratów na Liberty Bay. Nie zawsze pojawia się akurat ona - może to być inny z bossów piratów. Zabicie jej jest opłacalne ze względu na loot: wypada z niej Lethal Lissy's Shirt potrzebna do addonu w Pirate Outfit Quescie. No i jest jedynym bossem-kobietą ; )

    Sposób ataku:

    Ten boss atakuje głównie z melee, ale używa też nutek (podobne jak u np. Banshee) i czasami rzuca nożem. Posługuje się też innymi piratami - potrafi summonować Pirate Buccaneerów. No i podobnie jak u innych bossów piratów - zanim się ją dopadnie, trzeba pierw pozabijać innych piratów, którzy podczas najazdu są dosłownie wszędzie...

    Taktyka:

    Tak samo, jak u innych piratów - niszczyć wszystkie gorsze potwory, by dopaść bossa.

    Sorcerer/Druid musi walczyć na mana shieldzie, przy takiej ilości piratów jest to raczej konieczne. Bossa atakuje najlepiej z SD, reszte zabija z GFB.
    Paladyn powinien wybrać tutaj tarczę i royal speary/e-speary/assassin stary (zależy co mamy). Warto podlurować sobie bossa z dala od innych piratów, ale jeżeli boimy się, że ktoś nam go ukradnie, to staramy się uważać na ilość HP i często się leczyć. Jeżeli uda się zabić tego bossa to i tak nie będzie waste. Oczywiście, tak jak zawsze - przydatne SD i naturalnie GFB.
    Knight walczy z bliska, więc musi dobiec do Lissy i próbować zabić jak najszybciej. Będzie musiał używać GFB, bo co chwile będą się pojawiali nowi piraci. Na samego bossa może użyć exori lub runy ofensywne, na przykład Explo, czy HMM.

    Jak rozpoznać, że boss się zrespił?

    Tutaj nie ma żadnych problemów, pojawiają się komunikaty:
    Unknown ships are sighted south of Liberty Bay.

    The ships that approach Liberty Bay from the south have raised the pirate flag! Hide or grab your weapons to fight.

    Pirates are launching an attack on Liberty Bay! Hide or fight.

    Pirates have invaded the fortress.
    Boss pojawia się przy ostatnim komunikacie "Pirates have invaded the fortress.". Przypominam też, że nie zawsze podczas najazdu musi pojawić się ten boss.

    Położenie:



    Screeny:



    Filmiki:

    Tibia 7.81 http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/12214

    Morgaroth - boss bardzo podobny do Orhabaala, chociaż mocniejszy od niego. Jest jednym z najmocniejszych potworów w całej tibii. Nie ma regularnego respu - pojawia się tylko czasami, a przed tym zostajemy ostrzeżeni komunikatami. Prawie zawsze, gdy się pojawi, największe levele z servera idą go zabić, co się jednak nie zawsze udaje, ze względu na jego siłę... kuszący może być jednak jego loot, gdyż może z niego wypaść nawet legendarny Thunder Hammer!
    Na tego bossa trzeba mieć co najmniej 35 level, żeby dostać się na Goromę, chociaż nie wyobrażam sobie, żeby ktoś na takim poziomie chciał tam iść ;)

    Sposób ataku:

    Morgaroth ma wyjątkowo rozbudowany atak. Ogólnie walczy podobnie jak demon, a bardziej Orshabaal, chociaż dodali mu jeszcze pare bajerów do zabijania. Przede wszystkim Morgaroth nie biega sam. Respi się w jaskini z demonami, dragon lordami i fire elementalami, a sam może summonować aż do sześciu demonów. Dodatkowo potrafi bardzo mocno uderzyć z melee, no i jak to demon - uderza z great fireball, great energy beam, ultimate explosion. Ponadto posiada jeszcze możliwość strzelania z dużego exori, z nutek (jak banshee) i gwiazdek. Biega naprawdę szybko, a sam paraliżuje i leczy się. Rzuca też głazami, jak Behemothy. Zabicie go jest naprawdę wyzwaniem nawet dla największych leveli, ponieważ zazwyczaj towarzyszy mu jeszcze pare demonów, a nawet shooterzy nie są tutaj ani trochę bezpieczni.

    Taktyka:

    Przede wszystkim trzeba wybrać bardzo mocnego blokera, mającego dużo hp. Powinien on stanąć przy ścianie niedaleko schodów, gdzie będą stali shooterzy. Ktoś inny niech luruje pojedynczo potwory z dołu komnaty, aż trafi na bossa. Wtedy musi uciekać do schodów i Morgaroth przerzuci się na blokera. Shooterzy schodzą i strzelają magic walle dookoła blokera, aby żaden demon, oprócz Morgarotha, nie mógł go atakować. Wtedy shooterzy atakują bossa z SD, a pare osób leczy blokera. Przy drobnym szczęściu bloker przeżyje, a zły boss demonów zginie ; )
    Można zobaczyć to na screenie niżej, lub filmiku.

    Jak rozpoznać, że boss się zrespił?

    Przy jego pojawieniu się wyskakują komunikaty:
    The ancient volcano on Goroma slowly becomes active once again.

    There is an evil presence at the volcano of Goroma.

    Evil Cultists have called an ancient evil into the volcano on Goroma. Beware of its power mortals.
    Położenie:


    Screeny:


    Filmiki:

    Tibia 7.81 http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/14083 (blokuje Eternal Oblivion)
    Tibia 7.81 http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/14153

    Mr. Punish - boss Dark Torturerów. Jeden z bossów w pits of inferno queście, czyli żeby go zabić trzeba mieć conajmniej 80 lvl. Pojawia się bardzo rzadko w komnacie Tafariela w siedzibie Ruthless Seven. Podobnie, jak z innych bossów w PoI, wylatuje z niego tylko jedna rzecz - w tym przypadku są to Mr. Punish's Handcuffs. Nie wiadomo, do czego te kajdanki służą, możliwe, że będą niedługo wykorzystane do jakiegoś addona, czy innego questa.

    Sposób ataku:
    Mr. Punish nie jest za często spotykany, więc nie wiadomo do końca jeszcze, jak on walczy. Prawdopodobnie najmocniejszym jego atakiem jest atak melee, oraz, tak jak Dark Torturer rzuca nożami. Możliwe, że summonuje Dark Torturery, lub ma inne mocniejsze ataki, których nie posiada potwór, jakiego 'reprezentuje'. Na pewno jednak jest bardzo mocny, tym bardziej, że w komnacie z nim jest jeszcze pełno Banshee, Lost Souli, kilka Demonów i oczywiście Dark Torturerów.

    Taktyka:

    Bloker/blokerzy muszą z nim szczególnie uważać, ponieważ już od niego można się spodziewać mocnych combo, a przecież dookoła jest o wiele więcej innych potworów. Najważniejsze, żeby wszystkie te potwory nie atakowały jednego blokera, bo sobie nie poradzi. Inni blokerzy muszą odebrać mu potwory, za pomocą czaru 'exeta res'. Shooterzy natomiast muszą atakować tylko z boltów(czy też a-starów)/czarów typu SD, Explo, ponieważ na reszte jest on odporny. Przy tej ilości potworów przydaje się też Ultimate Explosion, ale trzeba uważać, żeby nie zabić blokera (chyba że na no pvp), no i samemu nie stracić many i paść.

    Jak rozpoznać, że boss się zrespił?

    Nie da się ustalić, że boss się zrespił, bez zobaczenia go. Nie ma żadnych wiadomości ani sygnałów o jego pojawieniu się.

    Położenie:

    Pits of Inferno quest, komnata Tafariela.

    Screeny:
    -
    Filmiki:
    -
    Munster - boss ratów, jeden z dwóch bossów na rookgardzie. Przeznaczony dla najniższych leveli, którzy zabijają jeszcze raty i cave raty. Nie ma z niego żadnego zachwycającego loota, znajdujemy w nim to, co w zwykłych ratach, czy cave ratach.

    Sposób ataku:

    Atakuje dokładnie tak, jak cave rat, może trochę mocniej. Zazwyczaj respi się z paroma ratami i cave ratami więcej, oraz potrafi je summonować.
    Taktyka:

    Można go zabić z obojętnie jakim eq, przy troche gorszym jednak będziemy obrywać od niego i jego 'kumpli', więc jak ktoś chce, może całe towarzystwo sobie osobno ropać. Dla osób z lepszym eq na rooku nie powinien sprawić żadnych kłopotów.

    Jak rozpoznać, że boss się zrespił?

    Po prostu iść i sprawdzić... nie ma żadnych komunikatów ani szczególnych znaków, że ten boss szczurów się pojawił. Jednak jak ktoś zna trochę lepiej jaskinie z ratami, może zauważyć, że jest ich więcej niż zwykle, co może oznaczać pojawienie się Munstera. Będziemy jednak pewni dopiero, jak go zobaczymy ; )

    Położenie:



    Screeny:



    Filmiki:

    Tibia 7.9 http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/15932

    Necropharus - Boss necromancerów. Jest jednym z niewielu bossów, na którego zabicie wymagany jest konkretny level. Na tego trzeba co najmniej 60 level, ponieważ jego rzadki resp jest w Necromancer Quescie. Jego zabicie jest opłacalne, ponieważ loot jest podobny jak ze zwykłego necro, chociaż częstszy i leci dosyć drogi item - Soul Stone potrzebny do mage outfit questu.

    Sposób ataku:

    Atakuje bardzo podobnie jak zwykły Necromancer, ale jest oczywiście od niego troche mocniejszy. Atakując zachowuje dystans, strzela z poisonu i energii, wysysa życie. Może też summonować necro, chociaż dookoła niego jest ich pełno. Są tam również vampiry, Priestessy itp.

    Taktyka:

    Najlepiej jest traktować go tak, jak reszte Necromancerów, ponieważ jest tylko trochę od nich lepszy. Jest też odporny jedynie na poison i niewidzialność, więc można używać na niego i resztę 'ekipy' GFB, HMM, lub po prostu szybko go ubić z SD. Często też w tym pokoju używane jest Ultimate Explosion, ze względu na ilość tych wszystkich potworów tam. Do wybicia wszystkiego jest potrzebna głównie magia, więc Paladyn, czy Knight mogą tylko pomagać Sorcererowi/Druidowi, którzy będą wykonywać całą robotę.

    Jak rozpoznać, że boss się zrespił?
    Komunikatów żadnych przy jego respie nie ma, ani żadnych innych znaków. Jedyne co można zrobić to pójść i sprawdzić, czy boss się pojawił ; )

    Położenie:


    Screeny:


    Filmiki:

    Tibia 7.81 http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/13099

    Old Widow - boss giant spiderów. Postrach osób expiących na Plains of Havoc, szczególnie paladynów. Jest jednym z najsilniejszych bossów dostępnych dla facc. Zazwyczaj osoby, które ją zobaczą, chwile później już nie żyją. Loot jest podobny, jak u giant spidera, tyle, że częściej wylatują dobre rzeczy. Niektórych jednak bardziej kusi loot z ludzi, dlatego lurują ją pod dwarf bridge, post office, lub pod venore.

    Sposób ataku:

    Przede wszystkim Old Widow biega bardzo szybko, więc często ucieczka przed nią jest niemożliwa. Może też paraliżować, co dodatkowo utrudnia ratunek. Najmocniej atakuje oczywiście z melee, chociaż może też mocno atakować na odległość z poisonu. Podobnie jak giant spider; rzuca poison fieldy, lecz nie pojedynczo, ale na duży obszar. Jest też wspomagana przez inne giant spidery, które respią się na PoHu, oraz przez swoje zsummonowane GSy.

    Taktyka:
    Zazwyczaj osoba expiąca na PoHu nie ma szans ją pokonać w pojedynkę, więc należy już tylko uciekać. Należy wtedy w miare możliwości użyć haste, lub time ringu i wiać do najbliższych schodów, czy dziury.
    Sorcerer/Druid z dużym levelem i magic levelem może ją zabić w pojedynkę, jednak musi być odpowiednio na to przygotowany. Dobrze jest lurnąć tego bossa pod świątynię na PoHu, lub inne podobne miejsce i strzelać z SD, wchodząc i schodząc po schodach. Najlepiej jest jednak mieć blokera : )
    Jeśli jednak nie chcemy z nią walczyć, to bierzemy strong haste + mana shield i uciekamy do najbliższego wejścia na inny poziom.
    Paladyn ma tutaj niskie szanse na wygraną walkę z nią. Do ucieczki ma ewentualnie haste, ale i to często nic nie daje przy prędkości Old Widow. Jeżeli jesteśmy z kuszą, to lepiej nie próbować nawet jej atakować, jedynie zwiać i czekać na blokera. Na wyższych lvlach można spróbować z shieldem i assassin starami się z nią zmierzyć, korzystając również z metody up/down.
    Knight do walki z bossem musi mieć wysoki level, bo nawet przy dobrych skillach i eq, jeśli przyjdzie pare GSów i Old Widow, może paść. Jeśli chce blokować, musi znaleźć miejsce między drzewami i krzewami, gdzie będzie mogło go dosięgnąć jak najmniej potworów. Blokujemy oczywiście z bronią jednoręczną i na full def. Solo również jest możliwe zabicie potwora, konieczne jest jednak exori (/exori gran)
    Knight ma tutaj też duże szanse przetrwania, gdy podczas ucieczki, bossowi uda się go dogonić. Wtedy, dzięki zapewne lepszemu eq i skillach niż u innych profesji, będzie dostawał mniejsze hity, co często pozwoli dobiec do schodów/dziury.

    Wszystkie profesje mogą też uratować się pewnym trikiem. Gdy zobaczymy Old Widow i jest ona jeszcze w miare daleko od nas, nie ruszamy się i rzucamy pod siebie energy bombe, tak abyśmy byli cali otoczeni energią. Old Widow nie jest na nią odporna, więc będzie się zachowywać, jakbyśmy dla niej nie istnieli. Należy jednak pamiętać, żeby nie atakować jej, gdyż wtedy ona również się na nas rzuci. Można tak czekać, aż nie odejdzie, lub po prostu przygotować się do ucieczki i zyskać na czasie.

    Jak rozpoznać, że boss się zrespił?

    Nie ma żadnych komunikatów przy respie Old Widow, jednak można znaleźć na PoHu pewne ślady, które powiedzą nam o obecności tego bossa. Przede wszystkim dead humany, zabite przez tego pająka będą niezbitym dowodem, że ten się pojawił. Można też zobaczyć duże koła poison fieldów, zostawione przez nią, lub rzadziej, nie ruszające się giant spidery. To świadczy o tym, że Old Widow summonowała go, po czym z ogromną prędkością ruszyła za jakimś człowiekiem, tak, że giant spidery nie nadążyły za nią i zostały, nie ruszając się. Trzeba jednak spodziewać się, że może ona być gdzieś blisko i wiać gdzie się da ; )

    Położenie:


    Screeny:


    Filmiki:

    Tibia 7.81 http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/12680
    Tibia 7.81 http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/14911
    Tibia 7.92 http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/17614

    Orshabaal - Boss demonów. Jest to jeden z najmocniejszych i najsławniejszych bossów w tibi. Podobny do Morgarotha, aczkolwiek jest od niego słabszy i został wcześniej wprowadzony do gry. Pojawia się podczas najazdu na Edron i można powiedzieć, że jest 'mile widziany' na serverze, ze względu na kuszący loot (np. Orshabaal's Brain, Thunder Hammer, Teddy Bear, Blue Gem itp.). Loot jest jednak dosyć często kradziony przez noobchary wylogowany w miejscu gdzie zazwyczaj się tego demona zabija, o czym będzie się można przekonać na filmiku podanym niżej...

    Sposób ataku:

    Atakuje bardzo mocno i nawet największe levele w pojedynkę mogą tylko uciekać. Walczy podobnie jak demon - ataki melee, grat fireball, great energy beam, exori. Sama ucieczka przed nim też jest trudna - biega niewyobrażalnie szybko. Pojawia się w otoczeniu wielu demonów, a sam może je jeszcze przywoływać.

    Taktyka:

    Dosyć sławna i skuteczna taktyka. Bloker ustawia się niedaleko cyclopolis, tuż obok rzeczki, między krzewami. Shooterzy stoją za rzeczką, dzięki czemu Orshabaal nie ma jak do nich dojść. Następnie ktoś, kto dosyć szybko biega, luruje bossa i chowa się do cyclopolis. Demon widząc blokera przerzuca się na niego i wtedy zaczyna się walka. Shooterzy zza rzeczki strzelają do Orshabaala z SD, w przypadku paladynów również z boltów, a niektórzy UHają blokera. Co dziwne, ten wielki boss przy niskim HP ucieka, więc trzeba mu zablokować drogę magic wallami i szybko dobić. Ta taktyka ma jednak dosyć dużą wadę, o której już wspomniałem. Osoby zza rzeczki, widząc, że boss już padł, szybko przelogowują się na podstawione noobchary przy deadzie i kradną loota. Wtedy już zależy od refleksu blokera, czy zdąży otworzyć ciało, zanim ktoś rzuci na nie magic walla, fire fielda, czy cokolwiek...
    Ten sposób zabicia Orshabaala można zobaczyć na poniższych screenach i filmikach.

    Jak rozpoznać, że boss się zrespił?

    Pojawiają się 3 komunikaty:
    Orshabaal's minions are working on his return to the World. LEAVE Edron at once, mortals.

    Orshabaal is about to make his way into the mortal realm. Run for your lives!

    Orshabaal has been summoned from hell to plague the lands of mortals again.
    Położenie:



    Screeny:



    Filmiki:

    Tibia 7.72 http://www.tibicams.tibianetwork.com...vies/show/9676
    Tibia 7.72 http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/10158
    Tibia 7.81 http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/13130

  5. #4
    Avatar Celestian hunter
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Gliwice
    Wiek
    32
    Posty
    1,059
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Plasmother - boss Defilerów. Jeden z bossów w pits of inferno queście, czyli żeby go zabić trzeba mieć co najmniej 80 lvl. Pojawia się bardzo rzadko w komnacie Verminora w siedzibie Ruthless Seven. Podobnie, jak z innych bossów w PoI, wylatuje z niego tylko jedna rzecz - w tym przypadku jest to Plasmother's Remains. Nie wiadomo, do czego te pozostałości Plasmothera służą, możliwe, że będą niedługo wykorzystane do jakiegoś addona, czy innego questa. Niektórzy twierdzą, że ta komnata ma już swojego bossa, a jest nim Son of Verminor, ale jest on tylko zwykłym potworem, który respi się tylko tam (tak jak Black Knight w swojej willi).

    Sposób ataku:

    Plasmother, zarówno jak Imperor, jest jednym z nowo odkrytych bossów, dlatego nie odkryto jeszcze wszystkich szczegółów sposobu jego walki. Atakuje jednak podobnie, chociaż oczywiście mocniej, jak Defiler, czyli głównie z poisonu. Ma bardzo dobre ataki melee, ale może również mocno strzelać z poisonu na odległość, używać poison balli i poison wave. Może również paraliżować i możliwe, że posiada inne, mocne ataki. Niewykluczone też, że summonuje Defilery, lub pojawia się w ich otoczeniu. Trzeba także pamiętać o innych potworkach, które respią się niedaleko niego, a są nimi oczywiście Defilery, Blightwalkery,
    Plaguesmithy i możliwe, że Son of Verminor, jeśli był w pobliżu.

    Taktyka:

    W tym przypadku sprzyja nam teren, na którym ten potwór się pojawia. Nie jest to zwykła otwarta przestrzeń, tylko pełno oddzielonych od siebie kawałków ziemi, połączonych mostkami i otoczonych bagnem. Dzięki temu jest większa szansa na zlurowanie samego bossa, lub po prostu pojedynczych potworów przez mostek, bez gigantycznego najazdu 'mieszkańców' tego pomieszczenia. Lepiej też ma tutaj bloker, ponieważ nawet jeśli potworów będzie tyle, że będą go w stanie otoczyć, to może podbiec do mostku, gdzie za pomocą chociażby energy walla będzie w stanie przyjmować te stwory pojedynczo. Najlepiej właśnie, żeby zrobił tak z samym bossem, lub chociaż reszta ekipy może zablokować energy wallami kolejny mostek, skąd mogą przyjść następne potwory. Następnie reszta ekipy atakuje go z SD i energy wave/great energy beam. Najlepiej, żeby nikt nie stał za blisko niego, bo może uderzyć mocne combo, jak się przerzuci. Knightci starają się go przyblokować, żeby nie rzucił się na innego członka ekipy, ponieważ na takiej małej powierzchni nie ma gdzie zwiać. Reszta uczestników musi też uważnie obserwować swoje hp (najlepiej też aktywować czar Mana Shield), ponieważ mimo że największe obrażenia będą dostawali knightci, to jednak ten boss może mocno zaatakować dookoła, lub przed siebie i za pomocą innych potworów zabić jakiegoś shootera.

    Jak rozpoznać, że boss się zrespił?
    Nie da się ustalić, że boss się zrespił, bez zobaczenia go. Nie ma żadnych wiadomości ani sygnałów o jego pojawieniu się.

    Położenie:
    Pits of Inferno quest, komnata Verminora.

    Screeny:

    Screen "plasmother's remains"
    http://www.flogao.com/trenshybelle/foto/131/92545317
    Filmiki:
    -
    Ron the Ripper - Jeden z bossów, którzy mogą się pojawić podczas najazdu piratów na Liberty Bay. Nie zawsze pojawia się akurat on - może to być inny z bossów piratów. Zabicie go jest opłacalne ze względu na loot: wypada z niego Ron the Ripper's Sabre potrzebna do addonu w Pirate Outfit Quescie.

    Sposób ataku:
    Ron the Ripper atakuje głównie z melee, ale może też strzelać z nutek (tak jak u banshee) naprzeciwko siebie. Podobnie jednak, jak u innych bossów tego typu, zanim go dopadniemy, będziemy musieli zmierzyć się z całą armią piratów, która będzie z nim podczas najazdu.

    Taktyka:
    Konieczne jest GFB, ponieważ będzie tam tyle piratów, że ledwo się pomieszczą w tym budynku. Sam Ron ucierpi pewnie mocno od ognia z tych run, chociaż nie zawsze aż tak, żeby zginął.
    Sorcerer/Druid strzela z GFB, aż zobaczy samego bossa. Wtedy można go dobić z SD. Konieczny jest tu manashield i dużo mana potionów, lub po prostu dobry bloker ; )
    Paladyn koniecznie wybiera shielda i dobrą do tego broń. Wybija wszystko z GFB, podobnie jak mag, aż zobaczy bossa i wtedy koncentruje się na nim. Należy go zabić pomagając sobie najlepszymi dostępnymi runami i czarami, a po jego śmierci już od nas zależy czy chcemy zwiać, czy podobijać resztę piratów. Na niższych levelach nie ma jednak co tutaj szukać - padnie od combo z piratów, zanim zobaczy samego bossa.
    Knight tutaj sobie poradzi, lecz zejdzie więcej GFB, niż na przykład sorcowi, ze względu na swój niski magic level. Pójdzie też dużo leczących potionów, a lepiej leczyć się na zapas. Gdy przyjdzie Ron, atakuje go ze swojej broni, jednoręcznej z shieldem i pomaga sobie runami ofensywnymi i exori.

    Jak rozpoznać, że boss się zrespił?

    Tutaj nie ma żadnych problemów, pojawiają się komunikaty:
    Unknown ships are sighted south of Liberty Bay.

    The ships that approach Liberty Bay from the south have raised the pirate flag! Hide or grab your weapons to fight.

    Pirates are launching an attack on Liberty Bay! Hide or fight.

    Pirates have invaded the fortress.
    Boss pojawia się przy ostatnim komunikacie "Pirates have invaded the fortress.". Przypominam też, że nie zawsze podczas najazdu musi pojawić się ten boss.

    Położenie:


    Screeny:


    Filmiki:

    Tibia 7.8 http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/10746

    Thul - Quara Boss. Jeden z najrzadziej spotykanych i zabijanych bossów. Pojawia się na Calassie, przy mermaind's comb quescie (na addon do oriental outfita). Loota nie ma zachwycającego, ba nawet nie jest zadawalajacy. Może z niego wypaść trochę kasy i fish fin ; )

    Sposób ataku:

    Atakuje z bliska, głównie z melee i poisonu. Strzela również z mocnego exori, więc trzeba uważać na combo. Dosyć uciążliwe są też massive water elementale, które może summonować, a czasami atakują mocniej od niego ; ) dookoła niego respi się też dużo
    innych Quar, więc bloker może być szczególnie zagrożony.

    Taktyka:

    Na tego bossa, tak jak zresztą na większość Quar, można użyć czarów takich jak energy wave, great energy beam, energy strike, czy po prostu HMM, ponieważ nie jest on odporny na energię. Najlepiej jednak, żeby sorcerer strzelał z energy wave, gdyż zrani przy okazji jego summony, czy inne potwory atakujące blokera. Może też użyć SD, lub w ostateczności Ultimate Explosion, jeżeli przyjdzie więcej potworów i bloker przestanie sobie dawać radę. Należy też pamiętać, że walka przebiega pod wodą, gdzie chodzimy na mocnym paraliżu, co uniemożliwia ewentualną ucieczkę.

    Jak rozpoznać, że boss się zrespił?

    W tym przypadku na prawdę nie ma żadnych sygnałów, że boss się pojawił: ani komunikatów, ani sam nie wydaje żadnych dźwięków.
    Jedynym sposobem można więc tylko pójść i sprawdzić ; )

    Położenie:



    Screeny:

    Screen pochodzi ze strony tibia.gamigo.de
    http://tibia.gamigo.de/forum/attachm...hmentid=181445

    Filmiki:

    -
    Tiquandas Revenge - boss Carniphili, a właściwie Tiquandy. Nieczęsto spotykany, ale jego zabicie może być bardzo opłacalne, ze względu na cenny loot, którym jest Mandrake - roślina potrzebna do shaman outfit questu. Wypada z niego zawsze, więc po zabiciu go stajemy się na pewno dużo bogatsi ; ) Pokonanie go jednak nie będzie wcale takie proste....

    Sposób ataku:

    Tiquandas Revenge nie jest bardzo mocny, ale zabicie go lub ucieczka przed nim może być ciężka, dlatego, bo respi on się w środku dżungli, gdzie poruszanie jest uciążliwe ze względu na bujną roślinność i upierdliwe potwory biegające za nami. Ten boss walczy podobnie jak Carniphila, lecz o wiele mocniej. Może nas paraliżować, co jeszcze bardziej uniemożliwia manewrowanie i strzelać mocno na odległość z poisonu. Najmocniej jednak walczy z bliska, gdy nas dogoni. Ma mocny atak melee i używa potężnego exori z poisonu, dlatego musimy uważać na nagłe combo. Ma też możliwość bardzo częstego i mocnego leczenia się, więc dla osób ze słabymi skillami ten potwór może być powodem śmierci.

    Taktyka:
    Tiquandas Revenge atakuje na odległość, jednak najmocniejsze obrażenia zadaje z bliska. Trzeba więc szybko manewrować między roślinami, zabijając przypadkowe zwierzęta, które nas akurat będą atakowały i strzelać do bossa z odległości, nie zapominając przy tym o częstej 'exurze' na paraliż.
    Sorcerer/Druid bierze mana shielda na wypadek combo i strzela do bossa z run ofensywnych, najlepiej SD. Potwór ten jest odporny tylko na poison i niewidzialność, więc można czasami użyć czaru energy wave, lub podobnych. Należy robić wszystko, żeby boss nas nie dogonił, inaczej jest duże prawdopodobieństwo śmierci. Przydaje się tutaj runa GFB na potwory normalnie respiące się w dźungli, które uniemożliwiają manewrowanie między drzewami.

    Paladyn walczy na odległość, więc może szybko zabić tego bossa. Strzela power boltami i z run ofensywnych, najlepiej SD, ewentualnie HMM, GFB, Explo, czy inne. Tak jak wyżej, trzeba pamiętać, aby ten potwór nas nie dogonił, tym bardziej, że paladyn w tym wypadku nie powinien ubierać tarczy. Może wtedy dostać duże obrażenia od niego, a ucieczka także może nie wyjść, jeśli boss nas sparaliżuje, a inne potwory/rośliny będą blokowały drogę.

    Knight musi mieć naprawdę dobre skille, żeby zabić Tiquandas Revenge samemu... najlepiej walczyć razem z shooterami, ponieważ w pojedynkę będzie mocno obrywał, walcząc z bliska. Dużym utrudnieniem będzie fakt, że potwór ten ma dużo życia i dodatkowo się leczy. Jeśli więc chcemy z nim walczyć, niezbędne będą runy ofensywne (HMM/GFB/Explo) i mana potiony na częste użycie czaru exori gran. Przy samotnym biciu knight będzie jednak miał dużą stratę w potionach i większe prawdopodobieństwo śmierci niż u innych profesji.

    Jak rozpoznać, że boss się zrespił?
    Przy tym bossie nie ma prawie żadnych śladów, że się pojawił. Nie ma komunikatów, a mało osób chodzi w okolicach, gdzie on się respi.
    Jeśli więc chcemy go zabić, trzeba sprawdzać co jakiś czas obszar, w którym się pojawia, licząc na swoje szczęście...

    Położenie:



    Screeny:



    Filmiki:

    Tibia 7.92 http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/18814
    Tibia 7.92 http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/17256

    Aha, do bossów zaliczają się również wszyscy Faraoni - ich opisałem już wcześniej w artykule Za płomieniem, czyli tomby ciąg dalszy!

  6. #5
    Avatar Pstek
    Data rejestracji
    2006
    Posty
    52
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    Poradnik super, z pewnoscia mi sie przyda ;) Warty przeniesienia do artykulow, chocby z uwagi na to ze jeszcze artykulu o tej tematyce nie bylo. 9,5/10


    Jedyny bład zauwazylem na poczatku, gdzie napisales, ze Ferumbras nie ma gorszej wersji. Jednak Ferumbras jest bossem Warlockow :P.

  7. #6
    michal98763

    Domyślny

    Co tak mało<joke>:p
    perfekcyjny, że też chciało ci się tyle pisać.
    10/10

  8. #7
    Avatar Mandarke
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Mielec
    Posty
    2,977
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Kolejny tw&#243;j wręcz genialny poradnik, gratulacje dla ciebie i oby tak dalej.
    Tutaj nie można sie do niczego przyczepić, wręcz ideał : )

    Tylko, jedna mała sugestia odemnie - ustaw większą czcionke (4/5) dla nazw boss&#243;w, by lepiej można było znaleźć odpowiedniego.

  9. #8
    konto usunięte

    Domyślny

    ZAJEBISTY!! GRATZ ! Wlasnie ubilem The Horned Foxa :) a teraz mam ten poradnik i wiem jak sprawdzac czy sie zrespil :) THX!!

    Oczywiscie jestem za przeniesieniem ;)

    @edit
    aha popraw niektore zdjecia bo sie niewyswietlaja ;)

  10. #9
    Avatar JoGi86
    Data rejestracji
    2005
    Wiek
    38
    Posty
    423
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    miodzio - przenoszę

  11. #10

    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Rybnik
    Posty
    49
    Siła reputacji
    0

    Domyślny

    Celstian ty opisujesz jak nikt inny i nie dajesz innym szansy, ale w tym jesteś najlepszy. Nie ma jak ci dawać +, ale inni napewno dadzą. Twoje poradniki są najlepsze :) Podziwiam cię, że potrafisz zrobić aż taki kawał dobrej roboty :) 10+/10 Nie ma sł&#243;w :D
    @EDIT
    Hehe już przeniesiony :D

  12. #11
    Avatar Nastan
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Rzeszów
    Wiek
    33
    Posty
    24
    Siła reputacji
    0

    Domyślny

    No to sie naprawde naparcowales. Gratz dla ciebie ze Ci sie chcialo tyle pisac. Poradnik wypas :d
    √ιק

  13. #12
    konto usunięte

    Domyślny

    Noo :) Przeczytałem cały, o dziwko z wielką chęcią ;) Poradnik napisany b.dobrze, brak literówek,ortów (przynajmniej ja się nie dopatrzyłem). Co najważniejsze, takiego poradnika jeszcze nie było :) Wielkie gratz za wiedze, i chęci. Oby więcej takich artów : ) Reput sie należy jak nic

  14. #13
    konto usunięte

    Domyślny

    Wszystko ok ale popraw te tagi img ;)

  15. #14
    konto usunięte

    Domyślny

    wszystko ładnie i pięknie ale nie popisałeś się z tym strong haste u paladyna przy opisie OLS WIDOW.

    Ogolnie to 10/10 jako poradnik bo wątpię żeby komuś się o nprzydał, wysokie lvl poprostu ida i zabijają nie czytając tego typu poradniki. Mimo wszystko super ze to opisales.

  16. #15
    konto usunięte

    Domyślny bosy

    Superowy poradnik 10/10

Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 3440
    Ostatni post: 31-03-2024, 20:24
  2. Wymagania minimalne gier - jak to z nimi jest? :)
    Przez Sin w dziale Sprzęt i oprogramowanie
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 04-01-2015, 13:40
  3. taski bossowie
    Przez ruhsshen w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-03-2012, 16:49
  4. Odpowiedzi: 90
    Ostatni post: 23-02-2009, 18:06
  5. Nowi Bossowie?!
    Przez konto usunięte w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 10-11-2006, 11:59

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •